Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Kvasthilda - 27 januari 2012 17:03


Satt i Makens fåtölj o slötittade på teven. Martin o gänget snickrade o klistrade o pillade med grejer. Repris av Äntligen Hemma. Mitt i reklamen bara försvann omvärlden. TRÖTT! Somnade till. Vaknade o konstaterade att jag kanske ville ha kaffe. Men.... njaeee. Är det inte lite sent för det? Koka kaffe vid åtta-niotiden? Gick in i köket o råkade kasta ett öga på klockan. Hoppsan. Den var visst inte mer än fyra. Ja, då blir det kaffe. 

Snacka om att tappa tiden. Beror på att vi går halvdag på fredagar så T3 ska hinna med flyget hem. 

Så kan det gå. 

:,(

Av Kvasthilda - 27 januari 2012 13:53


Gråter en skvätt idag. Nu har han slutat. Insen. Buuuhäääää...! Jajaaaa. Det finns andra insar kvar ännu men min klippa har fallit ihop. 

En grön bukett fick han. Klart en Green Cargobukett ska vara grön. Det gröna företaget. Den är inte lika den jag fick när jag slutade på IRF en gång i tiden. Den var också grön men andra växter/blommor. Åsså fick han en kniv. Insen. Vi hade en kille till hos oss idag som fått en kniv. Han har slutat för att gästspela på annan firma och sedan kommit tillbaks igen. 




Fredag idag. Givetvis. Fredagsfika. Hade med mig muff-ins-arna och insen fick en ohelgolandskaka. Ja, det var vad andra A-insen sa. O-Helgolandskaka! Kirunesernas favvofika. Fast utan O-et förstås :) O Helga Natt... 


Annars är vädret lika deppigt som jag. Det blåser. O blåser. O blåser. All den snö som fallit ner, yr omkring o packas ihop kring trappor o husknutar. O kring allt annat där det kan byggas upp drivor. Hårda snödrivor. 


En ledig dag innan det blir jobb på söndag. Kompisen åker hem igen på kvällen o får blunda nån timme innan han vänder ner till Narvik igen med morgontåget. Beror på att han ska vara ledig på onsdag o ville få körningen ändå. Då blir det jag som kör ner på söndag o han kör hem medan jag snarkar på hotellet i väntan på måndag morgon o vår vallning runt MTAS. Om nu Dag Arne blir frisk tills dess. Vår "guide" ligger på sjukhus för provtagningar. Nån envis förkylning som inte släpper. Nä, han är inte guide utan nån form av lokleder. Har inte titeln klar för mig. Än. 

På onsdag åker jag själv med Stefan och får således köra hem. Har inte kört ner med malm men kört hem en gång. Nä, två. Körde ju hem med Stålis. Jaja. 

Hur fan ska man fixa provet? Slutprovet? Allt är så tjorvigt o rörigt. Fast kanske inte. Det är en sak att svara på datorfrågor. Då kan man fundera, för svaren finns ju där. Det gäller att pricka rätt bara. Det är inte alltid så glasklart eller enkelt. Speciellt om flera svar ska vara med. Att skriva slutprov för hand när du ska fundera på formuleringar o annat o hitta rätt svar, det blir nåt eljest. 


Hungrig! Har inte ätit nån lunch idag. Måste nog gå o leta fram nåt. 

Av Kvasthilda - 27 januari 2012 09:00


Tema nr 206 Orange

27/365


En klassiker. Rc4 1290. Det är enda Rcn som är målad i den gamla originalfärgen. Orange med vit rand. När våra lok målas om blir de gröna. Det finns ett grönt lok med grönt tak också men det har jag inte sett "live" ännu. Det kallas Kermit :) Det loket rullar inte i våra trakter för det är en Rc2 (nr 1082).  
Vi hade sån tur, min klasskompis/kollega o jag som fick en godstur första svängen på vår första praktikvecka. Andra turen den veckan körde vi malmtåg. Fick allt på en gång så att säga :) 

Orange är även färgen på våra varselvästar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards