Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Kvasthilda - 2 februari 2012 15:08


Har hittat en grej jag skulle vilja se. Ännu en sak att fylla "the Bucket List" med. Eller att sätta på hundralistan som den kallas hos oss. Saker jag vill göra. Jag har inte skrivit någon villgöralista men bland annat finns där att besöka Paris o London o New York i vuxen ålder. Kinesiska muren. Såna där stora grejer. Se pyramiderna i Egypten. Undrar när mina bröder åker dit? De var ju till Kina för ett par år sen - o träffade svenska fotbollslandslaget på krogen. Damlandslaget. Just när de fått stryk i en viktig match. Hur som haver ska de till Egypten. Det står på deras attgöralista. Stoppat i deras bucket list.
Men vad var det jag ville göra nu då? Jo, kolla det här: 



Är inte det häftigt, så säg??

Av Kvasthilda - 2 februari 2012 14:39


Jobbar med min 365a. Nu är det ny månad igen och jag försdöker lägga upp lite inlägg i förtid. Vill ha bilderna på "rätt" månad så de ligger liksom o väntar tills det blir månadsskifte. Skriver o flyttar runt. Hittar ett datum här och ett datum där så inläggen får snällt maka på sig o hamna på "rätt" datum. Finns inga rätt eller fel datum men om det går att koppla ett tema till en speciell dag gör jag det. Om jag kan :) Petimeter. Ibland i alla fall. 


Jobbar natt idag. Eller börjar tidig kväll. Sover på hotell o får kanske frukost i morgon. Måste kolla det där. Antagligen är det så. Man får väl kliva upp o äta frukost o sova igen sedan. Om det behövs. Har ju helg sen så det ska nog ordna sig. Vet inte om jag kör hem. Skulle hellre ta ner tåget till Narvik. Faktiskt. Det är mer "spännande". Utförskörning med åttatusen ton. Att ta sig upp med tomtåg är mer en resa med armarna i kors. Man är betydligt mer aktiv på nervägen. Det är en konst att ta sig ner med långa malmtåg. 16-18 promilles utförslut.... O ett par planer över stasjoner. Men bara ett par. Tillome stasjonerna lutar på Ofotbanen. Inte så våldsamt men har du ett tåg på nästan 750 meter så lutar det garanterat nånstans under hjulen. 


Vi gjorde ett studiebesök inne hos t-eks-p i måndags. Vårt tåg var så väldigt sent upp (ner) från Kiruna och blev nära två timmar försenat. Svamlade runt på stasjonen i Narvik o fotade lite o frös. Tre av oss knackade på hos Tågekspeditøren för att se vad de pysslade med. Txp o Tl. De hade det riktigt koselig därinne med skinnsoffor o pysmys. Txp hade snygga örhängen! Stora glittrande stenstuds i öronen. O Tl höll andan o Gu' hjälpe oss sa han när han fick veta att vi var de nya förarna. Tja, humor har de i alla fall :) Trevliga killar. 


Blir det tacos idag nu då? Köttfärsen tinar o grönsakerna väntar. Jag är sur i magen av frunchen idag. Stekte ett par Kabanoss o två ägg. Ungarnas kusin brukar steka Kabanoss emallanåt å äter så magen skriker högt. Magsår! Man blir risig i kistan av dem! Men gott är det. 


Junior klev just in genom dörren. Han har haft körlektion. Blev sen iväg o ingen buss kom så han ringde körskolan o de kom hit o plockade upp honom... Han övningskörde i kvarteret! Inte helt fel. 


Nähä.... Lite funderingar o kanske ett par avsnitt Hawaii Five-0 igen. 


Av Kvasthilda - 2 februari 2012 09:00


Tema nr 16 Betraktare

33/365


Gårdagens ämne var ju villebråd... Om Tyra fick som hon ville skulle nog stackars Willow också vara ett willow- eehh villebråd. Nu får hon nöja sig med att *stilla* betrakta mössen genom glaset i akvariet. 


'



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards