Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Kvasthilda - 5 februari 2012 13:32


Vilket liv det är på fejjan idag. Det pratas o förundras över Mellon - som det alltid görs dagen efter. Ävenså efter en delfinal som ju leder till den stora så småningom. Inte många som har ett par ören över för Thorsten så vem som röstat in honom i Andra chansen kan man ju undra. Han har ju alltid varit underlig o inte fick han bättre omdömen efter det som hände i Skavlan förra veckan - vilket jag inte vet ett skit om då jag inte såg det själv. 

O Sean Banan har alltid varit konstig. Kiss o bajshumor. Min son skarattade åt honom. Gjorde iofs jag också fläckvis. Han är rätt harmlös egentligen. Ruuuumpa! Men Melodifestivalämne? Bredden är enorm. Eller var i alla fall i första finalen. Men ingen Moniker. Inga Afrodite. Vad hände?? De hade jag tagit in före bananen o psykot. Apselut. 


Snorar o nyser igen. En förkylning på G. Lillkullen snorar o hade feber för några dagar sen. Nu är han piggare men är fortfarande förkyld. 

Vaknade till 29 kalla grader idag. Värmeljusen brinner. Vi brukar ha rätt varmt inomhus men just nu är det kyligt även i inomhusluften. 

Det blåser så ännu är det kallt som fan därute. X antal fler än tjugo minus med vindar. Kallt! 

Av Kvasthilda - 5 februari 2012 09:00


Tema nr 229 Pyramidform

36/365


Jag har fotograferat den några gånger, Fredsobelisken eller Trinigon i Narvik. Helt i blank stålplåt, står den där, det tresidiga jättemonumentet som firar freden. Fotograferat en vinterblåljusmörk januarieftermiddag. Har tagit en bild från andra hållet med fjället i bakgrunden men den vyn är borta nu med hotellbygget i andra änden av parken där den står. 



Juni 2009 såg det ut så här från andra hållet:

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards