Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Kvasthilda - 9 februari 2012 22:13


Men jaha... Blev en tidig kväll. Gör iofs inte så mycket. Ska jobba i helgen men nog hade jag kunnat sitta kvar en stund till. Har ätit på Bishops ikväll - alla tog en hampis av en sort eller annan - och diverse öl. Kul pub. De har allt möjligt kul på pump o flaska. Mackmyra whisky. Som kompisen tycker är en av världens högst värderade skitprodukter. Har ingen aning. Aldrig smakat. 


Av Kvasthilda - 9 februari 2012 11:47


Jag vet att jag har minst ett fel i alla fall. Ett sjuhelvetes slarvfel. Fjantigt litet sketet slarvfel. "Du har ett fel men det här VET jag att du kan" sa T3. Jag började asgarva när jag såg vad jag lyckats med. Nåja. Bara det inte påverkar resten av provet så gör det väl inget - men om det hade varit tuvan som stjälper lasset... ja då vet jag inte. Äh. Än har de inte kuggat nån. Ska nog gå bra.

Lunchavbrott. T3 for iväg för att äta pannkaka. Ärtsoppa o pannkaka på hotellrestaurangen.

På eftermiddagen har vi muntliga förhör. En o en.


Tågen går ännu inte. Persontågen. Jag blev snorsur igår för att jag missade en jättefotochans. Det stod ett tåg på Kiruna C med sex Rc6-or sammankopplade! SEX STYCKEN! Det fanns tre i Kiruna så de skickade upp två för att ta hem dem - o de pajade. Så skickade de upp två till för att ta hem hela högen - o de frös ihop.... O brände tågvärmeposter. Nej, lokvärmeposter. Jisses.... Det sjunde loket stod visst nån annanstans på bangår'n.

Vi for iväg för att ta en bild - efter att JAG fick laga maten o Maken varit på möte o kidsen övningskört med Barnafadern. Då hade givetvis det makalösa sjulokståget redan försvunnit söderöver. ATTANS.


Husse halt kom förbi igår med Flingan o Flisan - o två hundar. Tikarna. Tarzan var hos farfar för Tess löper igen. Eller har kanske precis slutat höglöpa. Tindra gillar inte katterna så Halt skulle komma förbi med henne idag igen för att träna henne lite. Lämna henne hos oss nån timme. Inte bara med katterna utan med människor också. Hon är lite fjantig.


Ikväll går vi ut en sväng. Tar lite mat på Bishops Arms. Eller "en öl" som T3 sa, "o mat för den som känner för det". Sovmorgon i morrn. En hel timme. Woo-ooo-oo-oooo....


Av Kvasthilda - 9 februari 2012 09:00


Tema nr 97 Gräns

40/365


Vid ett stopp in på Bjørnfjell stasjon hade vi stopp i signalen efter en tidigare urspårning - nej inte vi som spårade ur, men efterdyningarna innan växlarna är fixade ger oss rött i signaler. Innkjørsignalen sitter precis på gränsen mellan Sverige och Norge - och inne i en tunnel. Tema nummer fyrtio i ordningen... Det faller sig också så att det är 40 km ner till Narvik från gränsen. Avståndsskylten sitter lite längre in i tunneln. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards