Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

ingen vila

Av Kvasthilda - 12 februari 2012 14:21


Sitter på ett hotellrum i Narvik o funderar på om jag ska vila en stund eller inte. Vi börjar inte förrän efter tio ikväll. Åker med en av insarna. Extratur. 

På söndagen vilar man. I alla fall i Norge. Om man inte jobbar på hotell. Eller järnväg. Men resten av landet står mer eller mindre still. Om man nu inte ser på skidor förstås. Inte många som är still då. Vet inte hur det går i skidåkningen - har inte teven på. 


O apropå teven. Vilket liv det alltid blir om Melodifestivalen. Det twittras o gnälls o tjatas. De som påstår att det är samma skit som alltid. Say what??? De har definitivt inte lyssnat o fattar inget. Det är INTE samma skit. Jag menar, spannet från Thorsten (blech) via Sean Banan, Timoteij och DiLeva till Top Cats och Dead by April... VAD är "samma gamla skit" i det?!? Spännvidden är sjukt bred. O de som gått till finalen hittills. De har jag gissat på. Kanske inte Unge herr Munther men han har stor publik så det är inte otippat. David hade jag ingen koll på vem han var men när de nämnde High School Musical började kugghjulen snurra o jag ville minnas att det var han som gjorde huvudrollen tillsammans med Caroline, innan Kevin tog över micken, av orsaker jag inte har en aning om. Så var det. Hans nummer - o låt var fan så mycket bättre än den tjatiga tvåan från i fjol, Danny o hans In the Club. Extra plus ger jag till hans golvspinn, gammal breakdansare som han är. 

 
 
T

T

12 februari 2012 15:27

Lyssnade inte igår. "Samma skit som alltid" - JAG som gillade hur det var "förr" tycker nog att det är värre för det mesta idag faktiskt. Något litet "guldkorn" brukar jag kunna snappa upp, både svenskt och internationellt. "Dålig smak" har tyvärr många. Men jag kan ännu inte säga ett ord om gårdagens då jag inte lyssnade på det. Såg något annat och just den teveskärmen är mycket större och skönare att sitta i Gillestugan också. Kanske jag hittar någon repris.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards