Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

röster

Av Kvasthilda - 19 februari 2012 11:57


Jag undrar vad som pågår. La inte en röst själv igår så jag kan ju inte direkt klaga på resultatet. Men än en gång förundras jag över hur folk röstar. Det var dessutom minst antal röster i denna veckans deltävling om jag hörde rätt. Molly Sandén var väl självskriven till Globen, vad man än må tänka o tycka om hennes sirapssång. Hjärta o smärta ja. Uppbrottet med Eric Saade satte sina spår i texten. Sen trodde jag mer på grabbarna i Youngblood. Andreas (eller... njae kanske inte, hans fantastiska genombrottslåt, Glorious var ett mästerverk och jag älskar den men nu låter allt likadant). De svenska Lady Gagatjejerna i Love Generation med deras Barbiebaddräkter med arm o ben. Mattias. Fast hans låt var nog lite för underlig. Som en kompis skrev, han får nog revansch på Svensktoppen vad tiden lider. Ett tag i alla fall. Men mannen som badat i skokräm? Orange sådan dessutom. Vad var det? O HUR fan gick han vidare? Jag tror att det sitter folk ute i stugorna - eller i storstan o saboterar genom att rösta in sån där skit. På allvar. Som samma kompis skrev. Andra Chansen. Dit hade de kunnat skicka honom. Så hade kostymerna kunnat mötas i en match. Den ene barfota o den andre med skokräm. Eller helst inte skickat alls. Nån unge hade kommenterat "Varför pratar den där gubben o förstör för hon som sjunger?


Jag har lite svårt att förstå hur de tänker, Christer o gänget som plockar ut all denna underliga ehhhh... musik?? till festivalen. Schlagern är borta - o kanske med rätta. Musiken har väl förhoppningsvis utvecklats o gått framåt på nåt sätt. Schlagerns tid är förbi, liksom stärkta underkjolar och brylcrème. Mångfald är välkommet. Men lixom?? Äh, kanske jag är dubbelmoralist i det här. Fram för mångfald men inte vad skit som helst? Så är det nog. Får nog erkänna att jag har en massa fördomar. Jag fattar ändå inget. Kan då säga så mycket som att jag ALDRIG skulle köpa en skiva med den där krämsnubben. Never. Ever. En bok kanske. Vet inte. 

Underligt är det i alla fall. Kanske - KANSKE - det funkar ute i Europa. Har kommit mycket underligt där också. Men vi har för få svågerländer för att det skulle funka. Tror jag. 

 
 
B

B

19 februari 2012 13:07

Skulle inte kunna uttrycka det bättre själv - håller med i allra högsta grad. Visst kan man undra hur folk tänker./ Tänkte fråga Dig om Du ser Ranelid som "ett mirakel" eller hör han hemma bland böckerna...?! Hoppas att det i grund och botten är många som tycker som vi. Mångfald och bredd är bra, men inte till vilket pris som helst. Trodde faktiskt mer på Youngblood också, känns lite dansvänlig - kanske något att jogga till...

http://alltinget9.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

barpappan

20 februari 2012 14:04

Men är det inte så det är i Sverige..ge ALLA chansen även om de har talang i höjd med trotoarkanten.
Se på MA Numinen (som iallafall låter rolig) eller DiLeva (som iallafall klär sig rolig)
Jag tror att allt beror på devisen 'Alla kan sjunga' ...men näääh

Kvasthilda

20 februari 2012 15:13

Så är det nog. Men du.... DiLeva. Han är ju störtskön!! Han vann mitt hjärta för länge sen, hur flummig han än är :) Tråkigt att hans fru lyckades pricka in födelsen i somras precis den kvällen SysterYster o jag var o såg Diggiloo i Dalhalla. Hon grät inte över förlusten men jag hade gärna sett - o lyssnat till mannen i regnbågskaftanen :)
O M.A Numminen även om han inte kan ta en ton värd namnet... Det är liksom lite lyteskomik över honom. Eller nånting.
Men sen finns det människor som (jag skäms att säga det) jag inte fixar att lyssna till - eller titta på. Där faller både de där herrarna in som av andra i vårt land röstats in till final o andra chans till densamma. *skakar på huvudet*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards