Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

snörusk

Av Kvasthilda - 23 februari 2012 13:12


Tillbringar en dag i Narvik. Har kört godståg tidigt i morse. I Kiruna var det vackert väder och vi hade solen i nacken in på norsk sida. När vi närmade oss Narvik började det snöa. O det snöar. Massor. 

Vi kom såpass tidigt att vi hann få oss lite frukost på hotellet. Efter det tog jag en prommis - ner mot hamnen. Hittade Hamnparken med Sjömannen. Plötsligt var han bara där. O givetvis måste det vara intill den hamnen - stora båthamnen med Hurtigrutens stora kontor över gatan. Lilla båthamnen trodde vi först men "under vägen mot hamnen" betydde gamla E6an ner mot stora hamnen och fjorden där alla malmbåtar ligger. Inte hamnen där malmbåtarna ligger för det är på andra sidan fjorden. Vid "hamnkajerna" lägger andra båtar till. Turistbåtar och annat. Kystbevokninga. Malmbåtarna ligger ute i viken. I fjorden. En var nästan färdiglastad och ett par andra väntade på att få lägga till vid malmbanden. 

Fick in ett besök i Svenska kyrkan också. Dvs fd Sjömanskyrkan. Kyrksalen ser ut som den antagligen alltid gjort. Skönt. 

Nu väntar fortfarande några timmars "rekreation" i denna kalla o snöiga kystby innan färden vänder hemåt igen framåt natten. 

Kanske jag tar en prommis till o köper hem lite lefsor. Har några sjuklingar hemma som antagligen skulle uppskatta det. Fast kanske hellre glass. Men DET får inhandlas på hemmaplan. Sådeså. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards