Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Kvasthilda - 1 mars 2012 15:32


...nej jag menar lapport. Som i Lapporten. T2 har gjort sitt sista skift i Kiruna. Examinerat sista KYaren. Nu åker han hem. Tror ni han fick se Lapporten? Nå, icke. Snö snö och åter snö. Den är ju lite illusive sådär. Den gömmer sig gärna bakom moln o dimma. 

Vårt tåg verkar vara i tid. Mycket kan hända än men om det fortsätter som det gjort hittills är det nog här när det ska. Får se om jag kör idag eller om AM ska göra det. Hon kanske får ta tåget längre norrut. 

En bra tur det här. Ställa av loken/t i stall o ta persontåget hem i morrn. Har nog insett det. Hellre tåg TILL Narvik än därifrån. Tror jag. Jo. Bättre att få vila sen. Göra bort jobbet o få vilan efteråt. Mycket bättre. 

Har varit till frissan idag. Skööööönt. Luggen är lite lång o jag lär nog få spatt o fnatt innan det är dags för sommarrufset. Tog en almanacka för att kanske kunna hålla koll. Kanske. Eventuellt. Men tappar väl bort almanackan i stället då. 

Väntar på ett par Traderaauktioner. SvågerEtt ringde o ville ha hjälp att köpa. Han har försökt skaffa en användare men det vill sig inte. Av nån anledning. 

Fick hem lite DVD-filmer igår. Specialpris på Moonlight. 69 pix för att få en säsong av goooa vampyrer i brevlådan, varav en av dem är Alex O'Loughlin. Den andre är Jason Dohring. Mumsegrisar. En långhårig Alex. Men lika trumpet snygg. Trumpeter är det ju i signaturen till Hawaii Five-0... Mowahahahahaaaaa......! 

O apropå Hawaii så har Zynga ny lanserat sin fjärde farm. Nej fan. Femte. Hawaii Beach. Med en Shaved Ice-bar o allt. Givetvis måste man ha en bar med Shaved Ice. Eller vänta nu. Man kunde nog göra Shaved Ice i Tiki-baren. Så var det nog. Vi kallar dem för Sorbet. Också svenska så det förslår. 

O apropå sorbet. Eller svensk glass. Eller inte. Ben o Jerry's går inte att läsa in. Vi var på ICA idag o Kråkan nämnde att man inte kan läsa in dem. Med scannern. Fick avstämning på våra varor så jag passade på att fråga kassören om dem o han sa att det är nåt fel i kodningen som gör att inläsningen av deras förpackning tar bort allt annat man läst in tidigare. Inbyggt glassvirus. Knasigt. Teknikens under! 

Nä, ska gå o titta i mina burkar nu. Inte Ben o Jerry's. Mer åt Hälgehållet. O Calle. O Urban. Ja, kålhuv'en. Ni minns väl dem? Kålhuve'dockorna? Cabbage Patch. Som man adopterade o gav namn. Eller det hade de ju redan innan. Men de adopterades! Det finns stora konvent o träffar med folk som samlar på kålhuve'dockor. Fast det är på samma plats varifrån Ben o Jerry flyttar in. Dvs USA. 

Å andra sidan samlar jag på Barbie o klippdockor så vari ligger skillnaden där? 

Jag ska gå o värma mig lite soppa - för det var det jag pratade om.... Burkar med soppa. Vi har kålrot i grönsaksdelen av soppan. O älgköttet i en annan. Vi KAN ju får besök av Halt vid soppkok. Nåja. 

Solen skiner i alla fall denna första dag i mars. I Narvik verkar det mulna på. 

Ha're! 

Av Kvasthilda - 1 mars 2012 15:30


1 mars idag............................................



Nå??? VAR ÄR DEN??? 

Av Kvasthilda - 1 mars 2012 09:00


Tema nr 333 Utryckning

61/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards