Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Kvasthilda - 6 mars 2012 09:00


Tema nr 35 Detalj

66/365


En liten men viktig detalj i mannsbunaden för Nordland och Trøms. Bunadssølvet. Dräktsilvret. Här ett spänne och knappar till byxbenet, men även västen och skjortan har silverknappar. Kvinnobunaderna har fler och större detaljer med spännen och hakar. Det knutna strumpebandet är också en viktig detalj som hör till mansdräkten. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 mars 2012 08:44


Ja, idag smäller det. Ännu en examination på schemat. Nu blir det för Norgekörningen. Lite stressigt är det då jag har malmtåg o jag har inte kört en lastad malm på flera veckor. Äh, det går bra. Sluta svamla nu. T3 kommer tillome o hämtar mig vid dörren idag. Det är service det :) 

Om allt går väl är jag klar för Norge 04.45 i morron bitti - dvs när jag passerat svenska gränsen igen. 

O i morrn står dessutom ett optikerbesök uppskrivet längre ner i schemat. Så vi får hoppas vi är hemma i tid. 

Hinner inte träffa Maken alls. Han kommer med lunchflyget efter att jag stuckit till jobbet o i morrn har han hunnit iväg innan jag kommer hem. *suck* 

O gråväder är det. Trist. Trist. Urtrist. Men kameran tar jag med mig i alla fall. Alltid lite extra vikt i ryggan. Kan ju bli en fin dag i morron! Eller snarare morgon o förmiddag  :)

Igår såg jag en örn - o fick den på bild. Inte så bra.... Polletten tog lite tid att trilla ner o koppla till kameran när den kom flygande så det blev en skitdålig bild. Han passerade tvärs över spåret o var ju på väg bort bakom trädtopparna. Jaja, man kan inte få allt här i världen. Alltid kul att se de där stora fåglarna! Det är lite snällare när de lyfter framför tåget (förhoppningsvis med god marginal) o flyger längs med loket. Men naturen är ju sån. Det funkar inte alltid om jag är på väg åt ett håll o de åt ett annat. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards