Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Kvasthilda - 7 mars 2012 17:54


Ska en sväng till Narvik i morrn. Får med mig en ins/handledare även om det egentligen inte behövs. Känns skönt att få med ett par extra händer om det just händer - nåt. Men han vänder hem med första bästa persontåg. Själv ska jag ta hem ett godståg i morrn kväll. Wooopppiiee..... Not. Nåja, Ska väl gå bra det med. Får man hoppas. Bara man slipper tjut i detektorerna. VILL INTE. 

Kanske jag slipper den där medåkningsturen senare i mars då. Hade ju önskat ett malmtåg förstås. Hellre malm än gods. 

Börjar vara lite mör i knoppen så förhoppningsvis får man sova inför skiftet i morrn. Avgång i ottan. Får försöka komma ihåg det där med istappar i tunnlar o gallerier. Första godståget ner mot hamnen... Sen en heldag i Narvik innan det bär av hemåt igen i morrn kväll/natt. En lååååång dag! 

Måste nog packa datorn till morrondagen. O extradisken. O en fräsch kamera. MED trasigt objektiv. Skramlar i det. Vet inte hur jag ska göra med det där. *suck* 

Har varit till optikern idag o den kostnaden blir den första att ta. Tretusen pix för ett par nya glajjer - inkl synkontroll. Med progressiv slipning. Lika bäst att ta det på plats så kan man beställa billobriller från onlinebutiker sen. Behöver ett par extra för säkerhets skull. De känns lite tunna men ska väl hålla... Smånervöst. 

Av Kvasthilda - 7 mars 2012 17:07

Eller ja. Ofotenbanan. 

Fast än är vi i Sverige...


Nordalsbrua

Rombaksfjorden


Rombakstøtta - bilderna tagna med fyrtio minuters mellanrum. 

Av Kvasthilda - 7 mars 2012 09:00


Tema nr 273 Smak

67/365


Marabou leker mycket med smaker. Det här är den senaste bland chokladkakorna, salt lakrits. I like. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 mars 2012 08:14


Jaha. Det var det. I morrn kommer min första tur till Narvik. Emsammen. Eller nästan. Har med mig en ins på vägen upp men får ta hem tåget själv på fredag. Får bara hoppas att vädret blir bättre till dess. I stan blåser det. Maken har farit till fjälls med tältarken o har frågat flera gånger om det blåser.

Nej.

Det blåser inte.

Nej.

Ehhh. Nja.

Kanske.

Det snöar.

Jo, det blåser.

Blev blåsigare ju närmare stan vi kom. Här faller snöflingorna på tvären. 

Är lite trött. Har sovit skitdåligt inatt. Inte för nervositet av körning utan bara-för-att. Varmt o kallt om vartannat i rummet. Öppnade fönstret det första jag gjorde när jag kom till hotellet. Vi åt buffén (den sedvanliga tomatsoppan) o gick sen mot sängen för att försöka få nån timmes sömn. Låg o läste - o hann läsa ut boken innan ögonen ens började vara trötta. Tror klockan var strax efter tio då. Sov Sov Sov.... SOV!!! Somnade men snurrade som en galning i sängen. Fan inte lönt. Vaknade tretusen gånger. Till sist tittade jag på klockan o tänkte att den måste väl vara närmare tre. Den slog precis om till 02.00 Jamenfaaaan. En timme till. Snurrade ett tag till o dåsade bort. Vaknade av mobilväckarn. *gääääsp* Tja, det var bara att kliva upp o klä på sig. Hörde grannen, dvs insen/T3 klev ut genom sin dörr så jag tog mina saker o vi prommade iväg mot malmbangår'n. Vårt tåg stod redan klart. T3 kokade lite kaffe o jag gick upp o tog ut order. Fick en passagerare med oss. 

Men nu har jag mitt "körkort" o grå inpasseringskort. Klart för Norge. 

Om ett par timmar har vi inställning hos optikern. TRÖTT. Hur fan ska det gå med synen då?? Vore ju bra om man kom ditt pigg o nyter. *gah* 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards