Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Kvasthilda - 22 mars 2012 22:03


Vaknade i ottan med en hiskelig huvudvärk. Varför, varför varför?? Gjorde mig i ordning för en tur till Narvik. Ringde Psf o bad honom fixa biljetten. Nema problema. Inte fan kom det nån biljett. Har inte fått nån ÄN.... 

Sonen vaknade sådär en dryg halvtimme innan jag skulle fara...

Ehhh, vad gör du idag? 

Inget. 

Ingen skola? 

Nä. 

Ska du följa med till Narvik? 

Sagt o gjort. Han kastade på sig kläderna o jag köpte en biljett så for vi. 

Skitväder. Regn o rusk. "VARFÖR regnar det på vintern?" frågade Junior.

"Jaaadu. Vi är i Norge. Här är inget som det brukar." 

Vi tog en prommis på stan o laddade ett par kassar med godis o skrot. Kneipplimpa, HaPå, Nutella, Lefser..... O ett par drickor. O norskvatten som Gossen kallar det. Dvs Imsdal med smak. Appelsin idag. Ja de kan ju inte ens stava till apelsin där på andra sidan bergen. Vilket påminner mig att jag skulle ha köpt en Freja appelsin sjokolade.... Attans. Varför kom jag inte ihåg det då?? 

Satte Junior bakom spakarna några minuter (långt in på vår sida gränsen, förstås). VILL INTE sa han. VA?!??? Vilken kille vill INTE sitta bakom spakarna på ett malmlok?? Jag håller koll på allt. Sätt dig en stund. Det är bara uppför här så kör en stund. Nääää.... Jooo...! 

Han satte sig en liten stund i alla fall men tyckte kanske det var lite läbbigt - samtidigt som det kanske var lite häftigt ändå. Trots det tyckte han nog det var skönt när jag återtog spakarna igen, efter sådär en fem minuter. 

Vi hade en del möten efter vägen hem o det var ju tristast av allt. Det glamorösa lokförarlivet. 


Tittade i min kalender o insåg att jag är ledig i nästan en vecka. Menvafaan... Ringde gubben. Han tyckte jag skulle ta tåget i morrn bitti. Han o Leif ska till Lule o hämta byggmaterial. MENFAAAAAAAAAA........N. Mina glasögon då???? 

Man kan inte få allt. 

Nej, inte du heller. Grrrrr......

Äh. Beställde en biljett i alla fall så jag åker ner i morrn o får en minisemester mitt i alltihop. Han jobbar inte förrän på onsdag heller. 

Måste nu stressa runt o leta kläder o packa andra ryggan. Kanske bäst att sätta igång med det då. Får inte glömma Lapptoppen bara... 

Av Kvasthilda - 22 mars 2012 09:00


Eget tema nr 4 Profil

82/365


Det gäller att fånga honom i exakt rätt ögonblick. Indianhövdingen på fjällkanten. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards