Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Kvasthilda - 17 april 2012 14:32


Ett par totalt osammanhängande bilder. Eller - det blir som man gör det :) 



Sista söndagen på påsklovet... Råkade få ögonen på den här när jag svischade förbi. Något i senaste laget.... Men jag fick med hela namnet! 

Av Kvasthilda - 17 april 2012 12:28


Just ja, glömde ju.... Fick ett sån't där roligt mail igen. 

------------------


This message is from UPGRADING messaging center to all ''Telia.com'' email account owners. We are currently upgrading our data base and e-mail account center. We are deleting all unused email account to create space for new accounts. To prevent your account from being deactivated you will have to update it by clicking on the upgrading link or copy to your browser :

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey="krumelurer o knäppkod"
Warning!!! All webmail.telia.com Account owners that refuse to update his or her account within two days of receiving this email will lose his or her account permanently.


© Telia
Part of TeliaSonera Group

------------------


Yeah right. Skaffa er ett liv i stället för att spamma mina mailboxar med SKIT! 

Av Kvasthilda - 17 april 2012 12:13


Usch o fy o faaaaan. Skallebang. De här skiften är inte nådiga mot kroppen. O sen hade jag kunnat få en tur som börjar på eftermiddagen idag. Har ju fått mina sju timmars vila på bortastation o sen de elva timmarna mellan skiften infaller vid eehhh, tresnåret i eftermiddag. Dock ska (skulle) jag passa persontåg upp till Narvik först i morrn o hämta hem ett tåg. Så ringde ju förstås psf o ville ge mig ett tåg upp också. Jajajajaaaa... Fan säg nej nån gång. Men å andra sidan. Om jag kör upp ett tåg en timme innan Pt går, blir det ju hugget som stucket. Fast jag får en massa månadstid. 

Nu har jag sovit o skallen mår skit. Huve't bankar o slår o näsan är täppt. Jag vill ha en ny! Näsa. 


Satt en stund sen jag kom hem o trasslade med mina foton. Lånade E-pigans kamera o även om mitt kort fattar att den ska fortsätta på en speciell mapp fattar den inget av vilket kort i ordningen den ska lägga in. Hade jag kommit ihåg att lämna en bild på kortet kanske det hade fungerat. Sen när jag stoppade tillbaks det i min egen var räkningen åt håvete. Klurade o krånglade innan jag fick tillbaks det så nu hoppas jag att det funkar igen o att kameran räknar efter rätt tal. Folk gör på olika sätt när de laddar in bilder från kameran men jag kör alla bilder i rak kronologisk ordning. Har alltid gjort. Laddar man direkt från kameran tar datorn över bildnumreringen/ namngivningen o ger en egen, oftast utifrån det datum man lägger in dem. Dvs datorn skapar en mapp som man namnger, eller inte o sen lägger den in fotona i nån egen numrering däri. Jag tar kortet ur kameran o laddar direkt därifrån o då behåller bilderna det nummer/namn kameran ger dem. 

Nähä... Kanske skulle ta tag i de där fotona igen då o döpa om dem.- Mowahahahahaaa... Missförstå mig rätt. De behåller sitt kameranamn men får ett tillägg av vad det är på bilden. 

Med tiotusentals foton måste jag ha ett fungerande söksystem o det går ju inte om bilden heter IMG_1415.jpg... Men om den heter IMG_1415 narviks hamn.jpg finns en chans att jag kan hitta den igen. Åsså har jag ju alla tumnagelbilder men de börjar också vara måååånga vid det här laget o det tar en stund att bläddra igenom dem. Glasklart? Nä. Men det är sällan mina tankar heller :) 

Av Kvasthilda - 17 april 2012 09:00


Eget tema nr 5 Koppar

108/365


Jag har varit så inställd på att ett av årets teman varit "koppar" o tänkt metallen koppar - men velat fota just "koppar" - som i dessa silverfärgade dito :)  Kikade igenom listan igen o insåg att ett av fjolårets teman måste ha fastnat i huvudet... Då får det bli ett eget tema då!  

Kopparna (espresso-) inköptes till senaste nyårsmiddagen. Fem olika. Vi köpte tio koppar o inte dussinet fullt. Sonen tittade på dem o konstaterade att "det borde finnas en helvit kopp också". Kanske, kanske inte. 

Vi serverade lingonglögg i dem. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards