Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Kvasthilda - 18 april 2012 19:26



Inte alltid fel därute efter linjen :)

Av Kvasthilda - 18 april 2012 14:20


I brist på rubrik så.... Det ær ju trots allt bara bosktæver o norska dito får væl duga så længe då.

Tog en kort prommis før att se om kyrkan var øppen. Ikke det. Juni til august. Pøøørfækt. Då vet jag det i alla fall. Å andra sidan tror jag att jag visste det sen tidigare men har inte registrerat det.... Nu tog jag en bild av skilten før att kanske komma ihåg det till en annan gång.... Mowahahahahaaaa...

Drygt två timmar till avgång. Bara mitt tåg ær på væg ner. Nej, inte mitt. Det som ska bli mitt. Usch. Kænns som en lång dag idag. Så många timmar o så lite tid mellan. FØR lite. Ska vara sju. Den hær firman har før lite folk. Punkt o slut. Bara jag får vara ifred før trettons førare kan jag sætta mig o læsa. Vet inte vem som har den tillbaks idag.

Ids inte prata med nån. Fast just nu surras det kring skallen av norrmæn. Idel norrmæn. Torde ju vara en del såna i Norge. Kanmantænka.

Naeeee.... Ha're! 'til wee meet again.


Av Kvasthilda - 18 april 2012 09:00


Tema nr 195 Mönster

109/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 april 2012 06:33


Ska're va' såhär?? En evig huvudvärk?? Kan inte de där värkmästarna ta semester? Sluta banka för en dag. Bara för en dag

Måste ringa Op o se om mina tåg går. Ett övertidståg för att hämta mitt ordinarie. Tänk om mitt tåg hem är inställt? Skojsigt. Nåja. Jobb är jobb. 

Vädret är lika grått som jag känner mig idag. 

Ungarna är uppe. Mina vuxna ungar. En har farit till jobbet. Eller praktik. Åtta veckor. Ja men...

Skolan då?? Du slutar ju sen??

Nä, det är två veckor kvar efter praon... Jamenhallååå... 

O JAG JOBBAR JU FÖR FAN...!! När det är bal. Vårbal.... Men faaaaaaan!!! Måste kolla tiderna. Kläppen ska ta storasyster med sig på bal. Kul för henne. Han har väl inte idats göra en Harry Potter. Eller ska vi säga George som bjöd Katie Bell. "Oyy! You. Me. Dance?" Eller var det Fred? Nä, tror det var George. De är ju så lika... ;) 

Fast vi vet inte än om tjejen har nån klänning. Grabben är lättare att fixa kostym åt, men en balklänning.... Madre mia. Kanske skulle ha hört med Lena på LekCity. Hon syr klänningar. Har gjort balklänningar o brud-klänningar förr.
Var det ett nytt ord förresten? Brudklänning? Tror det var så. Eller om det hetat brudklänning o bröllops-klänning är nytt? Nåt av det såg jag segla förbi. Fast jag tycker brudklänning låter vettigare än bröllops-klänning? 

Nä, det är bara att bita i det sura äpplet. Eller fixa frukost o ladda ryggsäcken. Måste ha med den där jävla blåpärmen idag. Väger drygt ett kilo. Sinnessjukt. 

Mötte JP igår. Han tog över mitt tåg igår morse. Äh, jag har JTF-väskan med mig, sa han. Släpade på en stor resväska med hjul. Sån där skulle vi ha till våra malmtåg. Det ska vara JTF, TJN, Linjebok, Strekningsbok, Rutebok, IM, IF, nya ordrar, tidtabell, o den där blå jättepärmen med alla MTAS (LKAB Malmtrafikk) bestämmelser... Ett halvt jävla bibliotek. Vi behöver en dramaten till alla papper. Vansinne. 

Go'Morron! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards