Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Kvasthilda - 24 april 2012 21:17


Var så sugen på nåt. Vet inte vad. Fick bli en kopp te. Teet är urdrucket o jag är fortfarande sugen på nånting. Vet ännu inte vad. 

Sitter hemma. Det blev inställt. Men även det tåg som vänder i mitt i morron bitti så det jag fick även det inställt. Har jour motsvarande. Så nu ryker väl traktamentet också. Måste kolla upp det där. Lagd tur ligger. Kanske. 


Av Kvasthilda - 24 april 2012 20:12



Rhubarb vanilla. 

Av Kvasthilda - 24 april 2012 16:31


Ur led är tiden. Åtminstone den tideräkning bloggplatsen använder. En till två veckor. Det är snart en till två. Månader. 3 mars. 3 maj blir det två. Månader. 


Här snöar det idag. Stora flingor men långt emellan dem. 


Jag väntar på att klockan ska bli halvsju. Eller så. 18.39 tror jag det var. Å andra sidan gick telefonterrorn igång för en stund sen. Kanske tåget är inställt? Vad har jag i morrn? Hinner jag åka med Karven? Borde jag hinna. Slutar ju vid fyrasnåret i morrn. Men å andra sidan kan det ha varit nåt helt annat de ville på Psf. Den ena ringer så länge så öronen hinner förblöda, den andra luras så resten av kroppen tappar rim o reson. 


Vann just en docka jag sökt i hundra år. Eller så. Åtminstone alla de år jag vetat att hon funnits. Vilket är åtskilliga vid det här laget. Var så nära att få en av en tjej i USA en gång men av nån anledning bröt hon löftet till mig o sålde den till en kille i USA som skulle ge den till sin sambo/fru i födelsedagspresent. Jag fick en bild av dockan men det var allt. Den är besvärlig att få tag i för hon såldes bara i Europa på sjuttiotalet och amerikanska samlarna är galna när de ska ha tag i nåt som inte finns på deras kontinent. Nu krävs en uppfräschning av håret - o jag hoppas att luggen går att fixa till. Den spretar i världens alla väderstreck och kan vara lite kinkig att få på plats. 


Men nu ska jag grädda plättar. Steka platta pannkakor.

Det heter plättar.

Sådeså. 

Av Kvasthilda - 24 april 2012 09:00


Tema nr 75 Fönstersmyg

115/365


=^..^=  >O 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards