Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Kvasthilda - 27 april 2012 17:35


Det var apan i sagen om Aladdin det.... Sitter i gälka o äter min middag. Allt gick bra. Världens bästa grabbar på växlingen o allt gick som smort. Inga problem med strömavtagare eller växling i gälka heller. Fast föraren skrattade o funderade vad det var för fel på loket som hängde på. Hade ett tredje döviktslok med mig ju. Inget kopplat (jo, kopplet förstås men ingen luft). Luftslangen slängde de igenom döloket från mina till vagnarna.

Äter min medhavda matlåda. Fullkornsmackisar med stark köttfärsröra. Mycket chili - o en del torkade kantareller. Ska väl duga åt pojkarna. Maken o Knutte ska ut på fjället i helgen o jag har fixat matlådor. En köttfärslåda o en glassburk med marinerad älgstek. Det som inte rymdes i deras glassburk hällde jag i en matlåda åt moi. Kom ihåg att det är fredag o hotellet serverar ingen middag idag. Kände lite halvt för en hampis men bestämde mig att snåla o äta medhavd matsäck istället.

Ska gå till hotellet om en stund.

Upp i ottan igen!

Av Kvasthilda - 27 april 2012 14:08


Fy fan. Det är längesen jag varit så jävla nervös inför en tågresa som jag är idag. Det var nog förra gången jag skulle köra den jävla oljan då. Vädret är inte kul men det verkar inte ligga snö på taket så det ska nog gå att få upp strömavtagarna trots allt. Förra gången jag hade Rc o det snöade på det här viset gick det inte.

Magknip.

Vill vara hemma o kramas med gubben i stället. Han är på väg hem o anländer nog inom den närmaste timmen.

Usch o fy o fan.


Av Kvasthilda - 27 april 2012 09:00


Tema nr 4 Ankare

118/365


Den nionde april 1940 kom tyska jagare in i Narviks hamn o ställde till en massa oreda. Pansarskeppet KNM Norge var ett av de norska skeppen som sköts ner av tyska jagare denna oerhört snöiga aprildag. Ankaret nedan kommer just från KNM Norge och står utställt utanför krigsmuseet i Narvik.  



 Ett ankare finns det i Narviks stadsvapen.


 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 april 2012 08:42


Fy för den lede. April April. Han ger sig inte, Bore. Kung Bore. Idag vräker snöflinorna ner. En massa vita flingor. Hela världen är vit. Igen. 


O jag har inte ens feber. Har ont i hela kroppen, fjanthostar pga en risig hals o tog tempen. Inte i rumpan som traditionen säger, utan i munnen o det gav ingenting. En massa minusgrader. Jag har ju kall kroppstemp, men 36.1? Lite löjligt. Idag ville jag ha feber. Litegrann i alla fall. Sådär strax över 37-strecket. Stoppade i mig ett par Alvedon för att hoppas jaga hammarslagen på flykten. Får se om det lyckas.


Har oljan idag. Hade gärna sluppit kan jag säga. Igår gick den fyra timmar sent från Kiruna. Stod Skada på drivfordon i t-fören. Såg att den stod kvar på Kiruna C i eviga tider. Vi var ju på stan igår o jag konstaterade bara att "den där har jag i morrn" när vi for ner på stan o loken stod uppställda där de brukar. När vi återvände hemåt x antal timmar senare stod loken på ett annat spår o var hopväxlade med vagnarna (tror jag) men likafullt kvar på Kiruna. Skulle ha varit på god väg förbi Gällivare vid det laget. Nåväl. De loken, eller det skadade loket, har väl förhoppningsvis landat på Notviken o blivit åtgärdat. 

Det jag ska ha borde ha landat i Kiruna nyligen. Kanske. Eller så blir det försenat idag igen som en följd av gårdagens försening. Nä. De har väl fler vagnar i omlopp får man hoppas. Olja, bentonit o annat. 

Bra tur om allt funkar. Många timmar i Gälka men det är i alla fall sovtid/nattetid. Med tuppatidig morgon. 


Kikade på en iPad igår. Är SÅÅÅÅÅ sugen att köpa en. Var in på äppelsidan o kikade lite till. Det kliar i avtryckarfingret att köpa en. Vill ha vill ha vill ha. Investerart nog i en före sommaren. Fast det är åptminstone två veckors vänte/leveranstid. O det är fyra veckor till semestern. Har inte sådär jäääättemycket tid kvar att bestämma. O sen fyller gubben femtio. Men gaaaaaahhhhh!

Måste byta bort det där sista skiftet före semestern! Måste! Ska ta ut ett par f-dagar tror jag. Eller åtminstone en o ta en semesterdag. Sno en från julledigheten. Behöver väl inte en vecka där. Bara jag är ledig jul. "amatör" säger SvågerEtt om det. "Man jobbar julen. Alla jular! Du har många kvar innan du är ikapp mig!

Alldeles säkert. Jag är gärna ledig. 


Men idag ska jag snora mig till Gällivare. Atchjoooo


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards