Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Kvasthilda - 1 maj 2012 11:43


Hoppla hoppla. Ytterdörren öppnades plötsligt, utan förvarning o det skramlade av AUDI-nycklar. Se där. Maken är hemma. O molnet tog han med sig in. Delar av det. Ont i ryggen nu då förstås. 

En kompis utbrast i ett glatt ÄNTLIGEN på förmiddan o snäppte av en bild på den klarblå himlen. "Han inte ens ut så blev det kräksnö igen!" - inklusive felstavning ;) Jag hann aldrig se den blå himlen kan jag tillstå. Sov mig genom hela förmidda'n o vaknade för en knapp timme sen. Eller rätt precis en timme sen. Vore ju bra om vi slipper ovädret inomhus ;) 


Kikade på brasan i backen igår. Det blåste så grönjävulskt att röken låg efter backen. Nästan. Lågorna stod rakt ut - sideways. Givetvis åt samma håll som röken. 

Pratade just med SysterYster. Hon hade skickat ett sms i morse med frågan om jag lyssnade på radion. Gjorde jag ju självfallet inte. Vilket än en gång påminde mig när jag vaknade, att jag glömde ta jobbmobben med mig till sängen. Tittade till den - puh, inga missade samtal. Har ju jour. Fortfarande. Eller inte. Vet inte riktigt hur de räknar det där med våra långa norgeturer i botten. Å andra sidan ringde jag Op igår, ångrade mig o la på o fick två sms på stubberten som sa att Maken ringt - och Psf. Det är andra gången samtalen inte gått fram till mobilen. Hände ju i Gällivare första gången jag hade oljan. Föraren hade ringt mig o kom inte fram, o när jag ringde honom damp meddelandena in. Fattar inte vad det är med mobilen som gör så? Har hänt andra också har jag hört. 

Men ett sms som kom fram var det jag fick från Psf inatt. Inställt. Så nu sitter jag hemma. 

Hur som haver, SysterYsters sms. Ringde upp henne o de har haft Sverigeresan på radion. Mellan tre o sju var visst temat. Från Landvetter till Kallax. Landets tredje största flygplats o den sjätte(?). De hamnade i Falun o hon vill ringa men visste inte om hon kunde, då hon de facto bor utanför stan - men innanför kommungränsen. Eller? Hon försökte få vår ömma moder att ringa men den fegproppen vågar inte o pappsen sov. Hon ringde själv. O det var upptaget o upptaget o upptaget o upptaget lite till. Blev inget samtal. Hade tänkt skicka dem hit. Men vem känner jag i Lule? Å andra sidan hade jag kunnat skicka dem till Piteå, för där finns det garanterat nån som känner nån i grannstan. Eller känner nån som känner nån som gör det. Eller så. 

O för att återknyta till valborgsbrasorna. Eller så. Hennes granne (relativt nyinflyttad) är ett riktigt stolpskott. De hade eldat sin rishög i förrgår. Eller försökt. Det rykte som från värsta domedagseldarna från deras rishög - o vinden låg rakt mot SysterYsters o Tyskans hus. Tyskan (grannfrun) hade visst varit rabiat förbannad. Tror fan det. Rökta böcklingar sådär på söndag kväll. Hur kul är det? Nån dag i veckan?? De hade inte fått fyr på högen o gav tydligen upp men har nu tagit nytt tag i den o börjat om igen. Tur nog, sa Allra Sötaste SysterYster, blåser det inte så röken far rakt opp. Eller vänta nu. Den har vänt. Nej, det ryker ut mot vägen

O jag ska fota aska för 365an. Kanske skulle passa på idag? Trökväder. Får se. Får chansen till aska fler gånger under året så det är ingen panik, men det hade varit bra att få fylla en dag till. Lite tunnsått just nu. 

Nähä. Om man skulle ta sig lite frunch då. Eller brunch som de skulle äta i How I met your mother igår. En repris från nån gång. Marshall hade en brunchdate med en kille. En kille som är snyggare som varulv än rakad fotbollskille. Alcide i True Blood. Joe Manganiello. 

Nåja. Ha're! 

Av Kvasthilda - 1 maj 2012 09:00


Tema nr 335 Vad gör dom?

122/365


Vi har varit hundvakt i helgen. Husse Halts yrväder Tindra har varit hos oss. O Tyra har vågat sig ända fram till henne. Undrar vad de pysslar med? Eller inte. 

Tyra försöker snoka fram en godis under en tass på Tindra. Den blå bollen fyller man med godis - eller matbitar o så måste hunden eller katten snurra på den för att de ska trilla ut. Det sitter en skruv i den som godiset måste snurra förbi för att komma ut. Sysselsättning en stund. De delade på godiset som for ut, fast Tindra var lite avvaktande just här. Om några extra bitar for ur bollen, tog hon dem men låg mest o väntade på att Tyra skulle ledsna. 



(iPhonefoto)

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards