Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Kvasthilda - 3 maj 2012 22:38


Nä, om man skulle ta o krypa i säng o knipa ihop de gröna nu så man får sova nån timme inenn Psf ringer o jävlas med en. Kanske sexan går i morrn bitti - som vänder o blir mitt tåg. Vore ju bra. 

Annars hotade de med att ringa ut mig på en Bodensväng - o det blir ännu jävla tidigare för det tåget lämnar Narvik om en o en halv timme. Föraren har redan börjat. Håller som bäst på att klargöra loken för att ta sig ner till hamnen o hämta vagnarna. 

Jag har bett om en Bodentur. Men jag vill ha hela turen. Inte nån liten skitsväng fram o tillbaks. Fast inte i morrn för det är sista da'n före helgen. O nu har jag helg. Helghelg. Ledighelg. Så man kan koppla bort jobbet helt. Med inställt gör man ju inte det. Får jour. 

Nu är det dags att avsluta kvällen hos alla facebookgrupper o annat sajberliv o sova. 

Go'Natt. 

Av Kvasthilda - 3 maj 2012 17:50


Det fullkomligen vräker ner. Snö. Snö Snö Snö. 


Jag är hungrig. Har fastnat i en massa foton så jag har glömt bort middagen. O jag börjar jobba om femtio minuter. Eller inte. 

Ser att Psf har ringt o kollat upp tfören. Mitt tåg är inställt. Igen. Känns som om det var evigheter sen man körde tåg senast. Malmtåg. Ska ringa dem senare. Psf. 


Maken ringde tidigare. "Hade tur" sa han. Vaddå? Har ni varit nära påkörning?? (var min tanke). "Sista femhundra meterna idag var det snömodd". Ahaaa. Besiktningen. Inte kul att traska i snöglopp efter banvallen. Men det var alltså bara sista biten. 


Fick min söta lilla Skooter idag. Hon har fått sig en spakur med schamponering o kamning. Får se hur jag ska lyckas få henne fräsch o fin igen. Hennes bikini behöver tvättas såg jag. Lite solkig. Luggen är hopplös. Alltid svårt att få ordning på spikluggar. Vill inte spraya henne. Inte som Basicen med hjälmhår. 



Av Kvasthilda - 3 maj 2012 09:00


Tema nr 330 Uppenbart

124/365


Ja. Att det är uppenbart att man inte behöver gå med rumpan bar.

I Gällivare finns det affärer med både kläder och skor.

Fiffigt va? 



Nä, men skämt åt sidan, som slaktarn sa. Jag gillar de gamla skyltarna! 

(fotade med iPhone)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards