Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Kvasthilda - 4 maj 2012 09:37


Det är fortfarande lite grusigt i ögonen. Har inte sovit särskilt bra inatt. Vaknat titt som tätt o har nu en bankande huvudvärk. Ska strax gå o råda bot på den med frukost o vatten o en massa annat.

Har tillbringat morgonen med Nora Roberts. Eller en av hennes alla böcker. Den andra boken i trilogin som syskonen Gallagher. Fick ju tag i de andra två för ett tag sen (eller alla tre om man ska vara petig) o kunde läsa den från början. Lite gammaldags språk i översättningen. Tänkte att den måste vara från åttiotalet eller nåt men i första boken jobbar "hjältinnan" med datorer o har en bärbar dito så jag ramlade in på nittiotalet i alla fall. O se där. Slutet av nittiotalet med en översättning från 2000 eller så. Va?? Med det språkbruket? Det var liksom av äldre datum på nåt sätt. Men likafullt så bra som alla hennes romaner är. 

Just det. Sitter ju hemma. Har jour. De ställde lasttåget upp imorse vilket alltså gör att jag inte hade nåt tomtåg att ta hem. Försökte somna om men det var knappt lönt.

Så har Psf ringt två gånger. Lite missförstånd i överlämningen - som vanligt. Men jag hade redan klart för mig att mitt tåg inte skulle gå. Givetvis det första jag tar reda på innan jag kliver ur sängen. 

Sen var det en blankdag som blev förvandlad till extrajour. Verkar som om hela månade består av jourtid. 

Försdökte ocksåp lirka med Tomas o få mitt sista skift bortbytt före semestern. En fin traktamentstur men jag behöver vara ledig. Inte alla dagar kottarna ska på vårbal o gubben fylla femtio. 

Får se sen hur jag löser det med Sonens student. MÅSTE vara hemma då. Missade Kråkans o hon är inte så lite sur över att inget blev dokumenterat. Hennes far höll i kameran men han var för upptagen med att prata med bekanta o tog väl bara ett par bilder. Blev lovad bilder från en annan familj men det vet man hur det blir med den saken. Jag är fan inte bättre själv. Har massor med klassfoton - o tillome en CD fixad till en av E-pigans klasskompisar men det blir inte av att få iväg den.... 

Nä, måste gå o snyta näsan o fixa huvet. Är ledig nu. Eller tja... Vet inte exakt när mitt skift slutar men har ju ledig helg i alla fall. 

Av Kvasthilda - 4 maj 2012 09:00


Tema nr 12 Bakom

125/365


Bakom en av mina nuvarande favoritserier står bokstavligen en gammal version. Den nya är byggd på den gamla. Delvis. De har samma underbara trumpeter i inledningen. Det handlar om samma personer, till en stor del. Förutom att Kona är en tjej i nya serien o en stor man i den gamla.... Bakom the boss, Steve McGarret förstås. Fast just nu styr Danno hela skutan då Steve är tillfälligt borta eftersom Alex O'Loughlin bakom kulisserna inte mår så bra. De är i slutet av säsong två nu så vi får se hur de löser det hela utan Steve. Saknar honom! 

Passade på att köpa första säsongen av den gamla serien för ett tag sen o har börjat se den. Gentlemannaserier. Det som är mest framträdande är deras kostymer. 1960-tal. Välpressade o strukna med slips o allt. I den nya serien blir Danno hånad för att han går i slips överhuvudtaget. Det säger att han definitivt inte är öbo utan fastlänning. 


Bakom Dan.... Nej, jag menar Book'm Danno! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards