Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Kvasthilda - 8 maj 2012 10:43


Lyssnade ju på nyheterna. I lördags nämndes en man strax söder om Gävle som spankerade i närheten av sitt hem när han blev attackerad av en björn. Nu har "experter" o jägare letat nämnda björn o det finns ingen i området. Mannens skador har tittats över och de funderar nu  på om han i stället för att ha blivit riven av en björn (Ni vet, en sån där stor lurvig sak med brun päls o fötter stora som dasslock? Eller ja, ramar då.), de facto blev attackerad av en ekorre? Nej, ekorre sa de inte. Grävling var på förslag. En järv? Sa de det?? Kan de inte ha sagt för de finns inte där. Alls. Eller? O en uggla....  

Jo.... jag gick där på skogsvägen o plötsligt kom en björn flygande från talltoppen intill o rev mig! Den hade enorma vingar o ett stort huvud o näbb. Måste ha varit en björn

Om inte karln är total mytoman borde han väl ha sett om det var en uggla eller en björn. Eller? En grip kanske? Lejonörn. Slöjan till trollkarlsvärlden har rasat o mugglarna börjar se mystiska djur. Så är det. Men de ska väl då finnas närmast i Sörmland o Östergötland? Fast det är klart. De har ju vingar o kan säkert ta sig till Gävleborg på ett kick. Eller snarare ett litet slag.  


 

  

Polisen har i alla fall fått ta tillbaks sitt påstående att karln ljuger. Jag menar. Sån't säger man väl för fan inte? (Polisens påhopp alltså.)

P4 Gävleborg 

Av Kvasthilda - 8 maj 2012 09:00


Tema nr 80 Förr i tiden

129/365


Jag hade tänkt ta nåt helt annat för det här temat men hittade den här kartongen i några gamla gömmor efter min moster. Gillade den o måste hitta ett passande tema. Så fick det bli. Får hitta på nåt annat till det andra jag tänkte mig då (o fick genast en kvastisidé till det hela - nåja det tar vi sen.)

Förr i tiden ja. På den ljuvliga lilla kartongen med kulörta knäckformar som betingade ett pris av hela 50 öre när det begav sig, finns ett recept på GOD KNÄCK. Är ju tur det. O i receptet används ett helt annat måttsystem än idag. Detta var ändå inte sååå länge sen.

~ kkp

~ knivsudd






Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards