Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Kvasthilda - 11 maj 2012 22:10


Se där. Nu bytte Maken kanal. Går inge' bra för de gula. 

Jag väntar på att 90an ska skramla upp från Svappavaara. Eller skramla. Det skramlar inte så mycket i det tåget. Fullt Fullt Överfullt. Brukar i alla fall vara det. 

Har sovit tre timmar - fast inte med hjälp av Mellantjejen. Vilket kackel! De snackade i köket medan jag försökte få min nån timmes vila före natturen. En sväng till Narvik. Hemma åtta i morron igen. Morron kväll. 

Detta innebär givetvis att MelloXet blir försenat den här veckan. Får ta det när jag kommer hem - eller i värsta fall på söndag! Hinner inte lösa det i Narvik på morgonen. Måste sova! 

Börjar jobba om fyrtiofem minuter. Ungefär. 

*gäsp* 

Av Kvasthilda - 11 maj 2012 09:49


*suck* Är sviiiiiintrött. Sov två timmar inatt. Ungefär. Ville kasta telefonerna all världens väg när de ringde men det var bara att masa sig upp o klä på sig o ringa taxi. Ringde växeln (som alltså nattetid är i Luleå medan under dagtid sköts av Gällivare taxi själva, som jag fattar det). Strulputte inatt trodde att JAG var växeln när jag ringde o när hans (min) beställning inte kom in i taxametern ringde han dem o hela beställningen avbokades. Det tog honom TRE samtal innan han fattade att jag verkligen skulle HA EN BIL till vitå. En timme åt håvete. Det var nästan så den där vidriga britsen med en yttepytte fleecefilt lockade. Eh nä. 

Han bad om ursäkt när han släppte av mig vid hotellet. Va fan hjälper det? Inte får jag mer sömn för det. Kolla telefonnumret nästa gång det ringer. Vi som lokförare har fått ett direktnummer till taxi för att slippa telefonköer o annat men det vete fan om man måste ringa via växeln i alla fall för att nåt ska funka. Å andra sidan fattar de inte i Lule var vi ska i vitå. "Nya stället" eller "Gamla stället". De skriver oftast nya stället. Dit ska bilen när vi kommer med tåg. När vi ska dit för att köra tåg därifrån är det gamla som gäller. I tågvärlden betyder det norra eller södra änden - vare sig det ligger i öster o väster eller just i söder o norr. Makalöst. I morse hade chaffisen (en annan o oerhört trevlig ung man) fått infot till "Nya stället"... *suck* Tur att man är med själv o kan dirigera dem rätt. Fast de flesta vet var vi ska när de kör oss dit o vart de ska åka för att hämta upp oss därute. Bara strulputte som har noll koll. Inte första gången det blir strul med honom inblandad. Fast han är snäll. 


Någa, Morgonen har varit fin. Morron i P4 som sällskap. Inte helt fel. Undrar var Ellika tog vägen? Den där tjejen som hjälpte dem med bloggen när den skulle komma igång, Tova Nilsson sitter där med Johan numer. 

Strax utanför Gällivare kom nåt stort flygande. En trana! 

O strax innan jag anlände Kiruna C såg jag mitt första rådjur. I Kiruna vill säga. Har sett rådjur live förr, men aldrig i Kiruna. All in all en bra morgon. Tröttheten till trots. 


Nu börjar molnen hopas igen. På himlen. I mitt huv'e hoppas jag de försvinner bara jag får en kopp java. O lite sömn innan nattpasset tar vid igen. Börjar om vid elvasnåret ikväll med en sväng till Narvik. *puh* 


David Lindgren i radion - NU! Mumma. Åsså hörde jag Lorene på hemvägen. Förvisso även Thorsten men det har jag redan förträngt. Jag sa aldrig nåt om det. Nej. We gonna make it, make it loud. When we shout it, shout it out! 

Av Kvasthilda - 11 maj 2012 09:00


Tema nr 121 Information

132/365


Inte precis den information jag drömmer om att få - eller ens vill ta del av! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 maj 2012 07:46



Inte mycket till sömn men en strålande vacker morgon.

I radion finns Johan o M- eeeh ja. Just det. (Towa)

O Det känns som livet börjar nu, Casanovas.

Se där. 


Av Kvasthilda - 11 maj 2012 01:40


Men skit. Var inte klar!

"Är där om tjugo minuter." Ja det betyder minst en timmes avdrag av den minimala sömn jag kunde ha fått. Dra åt... Åsså ska man strula med den där dåren i morron bitti igen. HUR FAN kan en beställning makuleras??? Jag vill sova!!

Förstår polarna som lägger sig på britsen. Trots att den är stenhård.

*bah*



iPhön · irro · sms
Av Kvasthilda - 11 maj 2012 01:37


Men alltså Guuu' förbannat. Jävla taxi. Ringde som vanligt innan jag anländer Vitå för att slippa vänta på en bil. Allt för att få så lång vila som möjligt. Åsså råkar jag ALLTID ut för den klantigaste o struligaste av taxichaffisar.

Var är du?

På station' i GV.

Öööhh. Var är min bil då?

Den blev makulerad.

Eeeehhh. VA?!? Jag ska ha en taxi.

Ok. Kommer då.

Tjugo svinkalla minuter senare, ett nytt samtal.

Är på station i GV.

VA!?????? Jag ska ha en bil!

Jag kommer måste byta bil. Strul med taxametern.

Skiter väl jag i. Skriv en faktura. Jag vill SOVA!! 


iPhön · irro · jobb · sms

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards