Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Kvasthilda - 17 maj 2012 18:42


Donna Summer är död. Cancer. Denna alltför överjävliga sjukdom som mördar allt som kommer i dess väg. 

Donna blev 63 år. Varför känns det som om artisterna blir yngre? Hon är bara tretton år äldre än Maken. Nu känns det som ingenting. Trodde det var mer men att hon inte var äldre, if you get what I mean. 

Världen har tappat en discodrottning. 

Sov i frid, vackra Donna! 


Av Kvasthilda - 17 maj 2012 13:28


Jaha, det blev en sån dag idag. Värsta baksmälleskallebängen. Fast utan fyllan. Ännu en dag med piller o pulver. Tog ett par tabletter o kröp under täcket igen. Vaknade några få minuter innan Halt skramlade in genom dörren - o lika bra var det för med hans stämma i huset kan inte döda sova vidare. 

Jobb om sex timmar o skallen sitter där den sitter. Får hoppas molandet lugnar ner sig till dess. 

Ja, Go'Morron då. Halvtvå är klockan. 


Annars då? Har läst ut sista boken av JD Robb. Fasen också. Det kan ju inte sluta sådär? Alltså med ingenting? Tog mig till datorn o startade en googling. Nejdå.... Fru Roberts, med förnamnet Nora har skrivit en lång serie om kriminalispektör Ewe Dallas och hennes man Roarke i 2050-talets New York. Den senaste i år. Googlade vidare o såg att det bara finns fyra av dem på svenska. O den fjärde har jag alltså slagit igen bakre pärmen på i morse. Attans. Då är det bara att börja jaga o se om det kan gå att få tag i dem på engelska då. Människan som skrivit över 150 böcker i sina da'r. Hon är värre än Barbra Cartland. Dravelromanernas mästare. Nora Roberts skriver också dravelromaner. Kärlekspocket man läser ut på en eftermiddag. Tittade i kiosken i gälka igår om det kommit ut några nya men inget nytt i hyllan än. Dock hittade jag ju min Magnum Gold!?. Mmmmmmmmm. Kom inte därifrån helt tomhänt. Men inga nya Roberts. O nu måste jag leta fram nåt annat att stoppa i ryggsäcken, för jag ska köra mjölkpallståget i morrn o då är det bäst att vara beredd. Det där tåget kan ju bli stående både här o där o bli omkört av malmtåg. 


Det som jag körde senast hade en air av BRIO-tåg över sig. Hela tåget var som ett av våra malmlok. Eller en multad Iore. För de är ju alltid det. Körs två o två. 





46 meter leksakståg


Som det jag körde igår. Hela tåget var under tvåhundra meter. Löjligt. En Iore. Sex tomma Fanoovagnar. O däremellan hade de slängt in ett växlingslok. Trodde att de skickat ett lok på rep men det visade sig vara LKABs nyaste ombyggda T46a. Deras T46-3. Nyaste GPCn. Lite kul :) Hade stopp på ett ställe så jag passade på att titta in i hytten på det. Nytt o fräscht. Plast över stolarna. Med allt malmdamm o olja de drar in blir den snart sktig o eländig. Men jag såg den först!


Nya växlingsloket. 

Av Kvasthilda - 17 maj 2012 09:00


Tema nr 318 Trafik

138/365


17e maj idag. Det här tåget är visserligen inte på väg till vårt grannland i väst men det tillhör ju samma kategori av tåg. Trafiken flyter på, även om vi i fönstertåget står still just här, för att möta just detta långa malmtåg. Tänkte säga tunga men det är det ju inte då det kommer med tomvagnar från Luleå. Själv ska jag ut och köra ännu en annan kategori tåg ikväll. Godståg. Visserligen är malmtågen också godståg men de ligger i en egen division. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards