Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Kvasthilda - 21 maj 2012 16:26


Tror ni att man har det? Sedan jag klev genom dörren har jag fått en hel massa nya jobbeskrivningar. Jag är inte lokförare. Jag blev städerska o kökshjälp, för gårdagens mat stod kvar på spisen. Just ja, diskare för det var en jävla massa disk på bänken - trots odiskad maskin o en skitig kastrull kvar på spisen o jag vet EXAKT vem som lämnat den. Jag fick torka upp i badrummet för min söte Make har låtsats städa därinne o dragit duschen ett svep runt, vilket alltså medförde ett hav av vattenpölar, inklusive en snorblöt toastol som jag torkade upp med arslet när jag satte mig. Tack för den. 

Sen har jag fått agera bankdator för Maken har fått en jävla faktura på nåt han beställt som mot förmodan skall vara betald (med kreditkort eller vad fan det stod på den) o trots det står det "Att betala" o han undrar varför. Men för helvete... Ta fram mobilen o slå det där jävla telefonnumret till firman som står längst ner på fakturan o fråga varför i helvete de inte kan skriva en begriplig faktura som oförstående män som han kan förstå att läsa utan att skrika åt hustrun. 

Just ja. Jag är också idiot för att jag blev förbannad av sjöarna i badrummet - INNAN jag hittade berget av disk o kvarlämnad mat på spisen o vrålade "Va fan vill du?? SÄG DÅ!!!" åt honom där han satt i fåtöljen o gapade. När jag inte kom på ett första apvrål fick jag heta idiot o det kanske var fler ord än två jag ville säga. arrrrrrggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!! 

Åsså får man mail från det där jävla företaget genom vilka vi beställde flygbiljetter - billigast möjliga - där de uppmanar oss att uppgradera biljetten till nästa nivå o helst den högsta nivån ifall flygen blir inställda yada yada yada o vi kontaktar inblandade flygbolag yada yada yada Nu får ni göra det själva. Ja, men för FAAAAN Vi ska flyga från Arlanda till Kiruna. Hur jävla svårt kan det vara???? Skulle det bli inställt. So fucking what???? Tvåtusen spänn i sjön o en försenad hemresa men det brinner inte!! Annat än mina kontakter o säkringar. De har brunnit. Varenda en. 

O inte fan finns det nån mat. Hade funnits två portioner god bandspagetti med bacon- o broccolisås om nån hade förbarmat sig över kastrullerna. Jag kan inte göra det från Narvik! 

Nä, nu strejkar jag igen. Laga er jävla mat själva. 

Av Kvasthilda - 21 maj 2012 09:00


Tema nr 282 Spänning

142/365


Luleå C. Kan vara nog så spännande för tågnördar. Men spänningen i min bild är det som hänger ovanför loken. Där är det spänning! Ett enda virrvarr av strömförande vajrar. Som blir spänning i loket som gör att vi kan köra tåget. Kontaktledning. 16000 Volt. Ungefär. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards