Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Kvasthilda - 24 maj 2012 10:40


Det var struligt vid hamnen igår då ARE skickade sina tåg tidigare mot Narvik. De har inte samma militäriska ordningsföljd som i Hallsberg där tåg måste komma in o gå i rätt ordning oavsett hur de ligger till tids-mässigt. Tja, om inte tåget är väldigt sent då vill säga. 

De skickade ner ARE till hamnen där ett av deras andra tåg redan stod. Jag var redo att gå o min kollega var på Strømsnes på väg mot Narvik med Schenker. Fanns inte plats att mötas på Narvik så det var bara att vänta in Schenkertåget o köra upp på "samma bom" (de stänger av gamla E6an med bom, då den korsar spåren precis vid bangården i hamnen). 

Det varnades om strejk bland Toglederne i Norge. Janne sa att de "går klockan sex så du hinner iväg". Det pratades om besked vid tolv o mitt tåg har avgångstid 00.05 från Narvik C. 

Hur som haver fick jag rulla på mot Bjørnfjell o tog mig över gränsen utan problem. Mötte en kollega i malmtåg nånstans efter vägen - har glömt var för jag var så innerligt övertrött efter att ha sovit sådär en halvtimme under gårdagen, men såg att det var en ev tjejerna. Såg nu på fejjan att hon delat en länk till Fremover.no o strejken är ett faktum. Hon hade också tagit sig ner till Narvik o hunnit in under täcket på hotellet innan strejken bröt ut så det var ju tur. Nu blir hon dock kvar där då det inte går ett enda tåg - det är ju trots allt Togleder som med egen fast hand styr tågtrafiken på norsk sida och det går inga ersättningsbussar för det anses vara strejkbryteri. Är det nåt de kan norrmännen så är det att strejka. O de har en fantastiskt sammanhållning i facken. 

Jag som skulle storshoppa i Narvik i morgon. Blir nog inget av det nu. Beror ju givetvis på hur länge strejken håller i sig för det är lärare och andra yrkeskategorier som strejkar också. 

O har tåg till Narvik i helgen. En vecka till semestern. 

Nåja, får se hur det går! 

Av Kvasthilda - 24 maj 2012 09:00


Tema nr 324 Tussilago

145/365


Nu har de hittat ut ur sina gömslen - tussilagona. Ja, våren är vansinnigt sen hos oss i år. Det har varit en kall och lång vårvinter innan Kung Bore till slut släppte greppet. Årets första, o norska tussilago fastnade på mitt minneskort den 18 maj. 


Temalista



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 maj 2012 02:20



Morrn Morrn!! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards