Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

medan du sov

Av Kvasthilda - 11 juni 2012 09:57


Nej, medan kaffet puttrar passar jag på att slänga in ett inlägg. Go'Morron! Eller förmiddag. Beror lite på hur man ser det. Jag kan ju ha morgon mitt på blanka eftermiddagen också. Tyvärr missade jag Johan i radion. Om han nu jobbar. Slängde på radion o skulle höra vem som höll i Morgonprogrammet. Nyheter.... Attans. Slängde ett getöga på klockan o konstaterade att jag precis missat det hela. Halvtio. Så kan det gå.  

Försöker sjukskriva mig men som vanligt svarar de inte på Psfs kontor. Mitt i kafferasten förstås :) De må ju få vara ledig en liten stund ibland, Tänkte spara nån semesterdag. Har ju hostat o nyst o hostat o nyst o knappt kunnat andas på hela helgen o det är inte semester i mina ögon. Eh hals. Äh. 

Har lite kvar att packa ännu. Å några bilder att fixa o trixa med. Har klart med 365an för hela juni. Wooopie! Kan lägga det åt sidan under semestern o bara funder på vad man kan hitta på i fotoväg i stöllet. Stollen i stallet i Stöllet i stället... Ehhh. I stället ska det förstås vara. 

Våra björkar börjar visa sina löv men det är inte ens musöron ännu. Några dagar till. Men det får inte jag se. 

Pratade med pappsen igår o jag ska ha tur om jag hinner få se strutarna på kastanjen. *gaaaaaaah* Det har ju varit min önskan med en junisemester. Att hinna ner o få se den blomma. *bannat* Den har visst rasat som ett hagelskyfall! 


Åsså en sista: 

Grattis på namnsdagen Käre Far! Vi ses i morrn! 

 
 
"Amatörmeteorologen"

"Amatörmeteorologen"

11 juni 2012 10:34

Om man har varii uppe i flera timmar kan ju mycket vara mer förmiddag än morgon faktiskt./ Det har ju varit en del kyligt väder så en hel del blommar längre, något som ju också kan vara positivt då man får njuta längre av blomningen. Såg väl "kastanjeljus" så sent som igår. Så KANSKE Du hinner, håller tummarna!!!

http://myweatherandclimate.bloggplatsen.se

Kvasthilda

11 juni 2012 10:44

Tid är ett relativt begrepp :) Och som du säger, morgon kan vara i ottan eller på eftermidda'n, beroende lite på.

Tack för att du håller tummarna för mig! :)

 
Ingen bild

"Amatörmeteorologen"

11 juni 2012 11:45

Tror nog att maj kan vara månaden för hästkastanjer ibland här, men då det ju har varit en del kyligare perioder, är de senare i år. "Runt kl. 11" gick jag igenom en liten park och där växer en riktigt praktfull med massor av vackra "ljus", ser inte alls utblommad ut just nu faktiskt.

 
Ms. T

Ms. T

11 juni 2012 17:00

Har fotat lite idag också...

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards