Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Kvasthilda - 16 juni 2012 13:28


 
 

 

 

  

Av Kvasthilda - 16 juni 2012 13:01


Hörde just på nyheterna att Nils Karlsson är död. Han har passerat sin sista mållinje nu. Mora-Nisse. Vila i Frid! 


Av Kvasthilda - 16 juni 2012 11:37


Regn regn regn. Blött blött blött. 


Av Kvasthilda - 16 juni 2012 11:05


Eldeman körde live från Sandviken idag. Vilken påminner mig att jag inte ätt frukost än... Sandvikare. Sandwish. Jaja. Vi kom oss aldrig iväg. Kan bero på att jag helt glömt bort att MelloXet skulle sändas därifrån idag - i regnet. Åtminstone regnar det i Falun. Strilregn. Blött blött blött. 

Livekryss innebär inga större svårigheter o idag var det enkelt. 


Vi började med en film som faktiskt förbjöds i Norge när den kom. Det blev reklam för filmen, "So funny, it's banned in Norway". Life of Brian var den med i, Always look on the bright side of life. Filmen som handlade om Jesus. Typ. Eller inte. Brian.... Fast idag var det ju musikalen som kom senare vi sökte. Den heter Spamalot. Jag kopplar dock alltid låten med Brian's liv. 


Vi går över till The Steelmen. Gitarrer - stålgitarrer ja. De spelade Solen lyser även på liten stuga. Min fråga nu är - var?? Här lyser den med sin frånvaro. 


Lite Mello. Sara Warga o hennes Spring för livet


Efter det kom lite annan stål. Nej, metall. O jag hoppas alltid att han ska spela Magnus Johansson men det blir va nån anledning alltid Walter Scholtz trumpet som ljuder. Han spelade Ack Wärmeland Du sköna. Underbart ändå. 


Åsså över till grannlandet i väster ehhh just det ja, öster. Jag kan inte finska o missar alltid vad låtarna heter - eller vad grupperna kallar sig. Det de illustrerade idag skulle ge oss det engelska originalet. Det gjordes av The Queen. Deras We will rock you


Om man nu inte kutar förbi röda stugor som Sara, kan man ta det lite lugnt o vandra omkring i landskapet i stället. Vandraren i det här fallet skrevs av Py Bäckman o Nordman sjöng. 


Så går jag ner i min källare... Eller nä. Datorn är ju här. Nils Dacke spelade den helt ordlösa låten idag som inte alls sjöng om riktningen. Ibland är han lite knepig Eldeman. ;)


Äh, vi tar en mellolåt igen i stället. Anno 1984. Gemini sjöng sin Kall som is. Duon består av Anders Glenmark o hans syster Karin. 


Vi traskar ut i naturen igen - o möter collien Lassie tillsammans med Ainbusk. Klassisk livesändnings-illustration. 


O inte ett program från Sandviken utan Tomas Ledin. Publiken jublade långt innan Eldeman ställde frågan då vi redan hade ett l o ett d o ett n. Ur Lena Phs avsnitt av Så mycket bättre valde Eldeman att spela Dansa i Neon med nämnde herr Ledin


Mer bio. Disney. The Beauty and the Beast. Eller Skönheten och odjuret


Vi slutar i nåt helt annat. Nåt för mig lite oväntat. The Boss har gjort en countrylåt med hompagitarrer o allt. John Henry heter den. Låten. 

Well John Henry was a little baby
Sittin' on his daddy's knee
He picked up a hammer and
a little piece of steel
And cried, "Hammer's gonna
be death of me, Lord, Lord
Hammer's gonna be the death of me"


Now the captain he
said to John Henry
"I'm gonna bring that
steam drill around
I'm gonna bring that
steam drill out on these tracks
I'm gonna knock that
steel on down, God, God
I'm gonna knock that
steel on down"


Så lite Jesus, Gud, stål o mer stål o metaller. Sandviken tillverkar ju en del stål... O kollegor till mig kör det hit och dit - det som börjar hos oss :) 

Av Kvasthilda - 16 juni 2012 09:00


Tema nr 130 Kalt

168/365


En riktig stockholmare. Kal(l)hällsbo! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards