Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Kvasthilda - 24 juni 2012 23:26


Hemkommen från en lång dag i bil :)


60-årsresan

eller

En dag i Raggarbil



Så har vi kallat denna dag. Med två lånade amerikanare har vi fyllt totalt fem bilar med folk o farit kring Siljans stränder. Hela mor o fars familj har varit samlad (förutom tre av de mina o lika många bonusbarnbarn) o det har varit full rulle från arla morgon tills nu. Vi fick med oss Storebror från Hufvudstaden och hela hans familj. URSKôJ! En massa skratt o flams o barnskratt och griniga respektive. Nej då. Så farligt var inte det men vi skulle ta familjebilderna o det började blåsa o störtregna.... I Tällberg sken solen o det var fint men inte sjutton blev det nya bilder tagna då inte.... Vi samlade ihop oss kring Rällsjön o tog en ny syskonbild o skulle ta en med respektive när jag i förbifarten nämnde att min respektive inte var med o plötsligt föll det hela ut i sanden. Men va fan.... Alla andras var ju med. Det blev till slut en Anti(n)bild med alla resparna - utan min förstås. Gick det med, men bakgrunden kunde ha mer att önska. Hon är rolig min Svägerska :) Vi fick inte vara med så vi tar den med Preem i bakgrunden.... 

Annars har det varit kul som fan. Nusnäs o dalahästarna. Nittsjö o keramik. Jobs i Västanvik. Hantverksbyn i Tällberg med signerad sagobok av Erkers Marie (tillägnad E-pigan, den rackarungen!). Köpte en av Erkers Maries underbara hästar o dreglade över hennes Luciatåg som jag så gärna vill ha!! 

God mat o mer god mat. Men inte så lyckat kaffe. Det kallnade i termosen vi hade. *isch* 

O den fantastiska Rättviksglassen. Med vaniljsmak. MUMS! Äkta gräddvaniljglass med smak av äggula. SÅ GOTT! 

Storebror är på god väg hem till Stockholm igen o Störstebror med underfamiljer far söderöver i morgon bitti så vi har sagt våra farväl. Trist. 

Får se när vi ses igen. 


O GRATTIS Pappa på 79-årsdagen! 




Av Kvasthilda - 24 juni 2012 09:00


Tema nr 179 Midsommar

176/365


Vad är mer midsommar än folkdräkter, glada barn och resning av midsommarstången? Midsommarfirande i Säterdalen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards