Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Kvasthilda - 9 juli 2012 15:30


Kan min nya dator komma snart?? Den sextonde pratar de om. Tror jag. Typ. Jag behöver komma åt filerna i hårddisken!! Kanske Lillkullens dator kan läsa den? Borde kunna gå. Faktiskt. Min gamla kan det inte. Eeeeh... Kunde. Burken är borta o Gone för länge sen. 


Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh! Pigan åker ju ner till Dalarna snart. O hon tar med sig sin kamera....... Buuuuhäääää. Då blir jag UTAN! Fast min funkar. Ibland. Sällan men ibland. Sheeeeiiiiittt. Får truga henne att låna ut sin lilla titt-o-klick. Helt utan kan jag bara inte vara. Nä, jag har iPhönen men den är så crappy i jämförelse. Har tagit X antal bilder men inte är den alltid så bra inte. Häromnatten när jag körde hem från Narvik såg jag plötsligt månen. Jättejättesjättestor o ENOOOORM var den. Jag drar mig till minnes pratet om supermånen i vintras. Den här var då minst lika stor (o den såg jag inte ens den gången) fast denna var halv. Tog upp iPhönen o tog några bilder men anade redan innan att av detta skulle bli intet för den är inte nog ljuskänslig. Månen hade nästan samma färg som himlen. Ju längre jag for - närmare Kiruna, desto mindre såg man av månen. Den försvann i molnen! O E-Pigans kamera som jag hade med mig hade tappat all kraft i batteriet o var stendött. Hon undrar hur i fridens tider jag kan göra av med så mycket batterikraft?? Hon har laddat det en gång (typ) sen hon fick kameran o jag har laddat batteriet två gånger - på ett par veckor. Men saken var ju den att det inte hann ladda klart sist. Kirunafestivalen. Det var ju en av anledningarna till att jag missade Loreeen. Fast å andra sidan hade jag inte hunnit se henne göra Euphoria i alla fall. En halvtimme. Det var så länge hon stod på scenen. Ska man hinna se vissa artister måste man vara där när de börjar o inte alls inom, deras avsatta timme. 



Hit'n Miss

 

Hit'n Miss II.

Ser du månen?


Inte jag heller.... Men den ÄR där, i det ljusa. Med en slöja framför. Som sagt. iPhönen är inte världens bästa kamera i alla lägen. 





Av Kvasthilda - 9 juli 2012 09:00


Tema nr 303 Symbol

191/365


För att återknyta till gårdagens tema - tar vi idag originalet. Vårt lands största symbol o givetvis den som mest förknippas med "mitt" landskap, Dalarna. I massor av färger finns den och här är ett litet urval som visas upp hos Nils Olsson i Nusnäs, Dalahästens vagga. I fokus syns den lila Melodifestivalhästen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards