Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Kvasthilda - 10 juli 2012 23:22


Fast i bil idag. Fridagen har spenderats med Maken i bilen. Vi har varit på en roadtrip till Norge med några stopp här o där. En titt i Abisko. Ett stopp i Riksgränsen för att besöka stallruinen däruppe. Lite småbesvärligt att ta sig dit med rullgrus o smågrus på stigen. Vi prommade över gränsen o spanade in lite stugor o hus under norsk flagg. 



For vidare mot Björnfjell o kyrkan där vi stannade o fikade lite. Molnen såg ut att hopa sig o Maken blev lite fundersam om vi skulle fortsätta ner mot kusten o Bjerkvik, vilket var mitt andra huvudmål för dagen. Äh, det är bara tre mil (typ) så vi for.



Molnen skingrades o solen strålade från klarblå himmel. Jobbigt för huvudet kan jag säga! Köpte oss en glass efter kyrkfotograferingen o sen tillbaks mot E10-korsningen. Vi for lite till o över bron o sen in i Rombaksfjorden. For ända in till kraftverket för att titta till Georg Thiele. Fick nöja mig med att fota den på håll idag även om det hade gått bra att ta sig ända fram. Maken iddes inte. 



En kollega kör på kanten däruppe. Ser du tåget? 


Tillbaks efter fjorden o över bron igen - där ett intensivt arbete pågick. Man ska inte vara höjdrädd om man ska jobba på broar - o speciellt stora hängbroar... Isch o Tvi Vale. Vi svängde av E6an igen i Hergot o stannade vid rallarkirkegården o deras relativt nybyggda kapell där. 

Sen vände vi hemåt igen och än en gång förundrades jag över de jättestora vindkraftverken de satt upp på fjället sedan jag åkte vägen senast. 

Björkarna är bruna o helt avätna. Dessa hiskeliga björkmätarlarver. Det var inte så många år sen de skövlade fjällbjörkarna senast. 


Av Kvasthilda - 10 juli 2012 09:00


Tema nr 181 Min dator

192/365


Min gamla trotjänare har gett upp. Inte hårddisken. Den funkar klockrent. Nej, det är strömenheten i burken som kraschat. Gick inte att få tag i en ny. Har beställt en ny dator.... *suck* 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards