Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Kvasthilda - 11 juli 2012 10:53


Idag är det huvudet som spökar igen. Var ju ute hela dagen igår o min skalle tål inte riktigt den mängden solsken. Har sedan sovit dåligt inatt, vilket inte heller gav den verkan jag hade önskat. Vila hjälper ju annars. Drack nog för lite vätska också. 

Vilket leder mig till funderingen hur fan ungar är funtade. Sex liter vatten?? Vattenpoker. Jamenhallåå. Vatten är hårt. Vatten innehåller inget kroppen kan ta reda på - om den inte behöver vätska. Efter en liter är det liksom stopp. Kanske efter en halv. Eller ett par deciliter. Allt beroende på vad man gör o när man gör det. Kroppen behöver sådär en till en o en halv liter vätska per dag. En varm dag med kroppsarbete av ett eller annat slag kanske lite mer. Men aldrig, aldrig sex liter. Undrar vad öl innehåller som kroppen delar upp o tar reda på? 12 burkar. Det är sex liter. Vätskan går rakt igenom kroppen o pissas ut. Fast det är klart. Sex liter öl intas ju under en något längre tid än vad ett parti poker pågår. Oftast. 


Åsså är mitt tåg sent idag. Jag var så inställd att besöka Narviks kirke idag. Den har öppet tirsdag-lördag 12-15. Eller var det 11-15? Hur som haver var det till klockan tre. Nu är mitt tåg sent o jag hinner inte dit till dess. Får väl lägga mig o sova i stället då. Skit o pannkaka. Nåja, det går fler tåg o fler chanser till kirkebesök. 


Åsa-Nisse på teven hör jag. Maken sitter o äter sin frulleskål o burken är igång. Handlare Sjökvist med sin bröllopskonfekt. Nesse o Klabbarparn med alla sina hyss. Gamla svartvita filmer. Har inte sett den nya. 


Nåja. Lite vätska på det här, med betoning på lite så man klarar en dag då. Börjar jobba tio ikväll. 


Av Kvasthilda - 11 juli 2012 09:00


Tema nr 209 Padda

193/365


A la Peter Carlsson.


-


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards