Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Kvasthilda - 13 juli 2012 19:15


Det var ett jävla hattande. Jag kommer inte åt recoverydisken. O varför behöver jag göra det nu då? Jooo. För att jag i mitt rabiata säkerhetstänk vägrar ha en C-disk som är en terrabyte stor. Jag vill dela upp den o använda en helvetes stor del som egen virtuell disk. Ska jag nån gång installera om Win7 (som finns på denna burk) vill jag inte att den ska radera allt data jag samlat på mig. Tänk bara tanken att göra backup på en hel jävla terra?? Nånä. Öppnade operativets egna partitionsprogram o delade upp disken. Fick inte välja storlek. Det var liksom fifty/fifty som gällde o jag gjorde så med gnisslande tänder. Vaddå femhunda gigabyte???? *grrrr* Nåväl. Efter uträttat jobb stände jag datorn o slängde i den andra hårddisken också (min Vista). Tryckte på startknappen och..... fick ingenting. bootmgr is missing. Men fucka mig baklänges. Eller inte. Supportsamtal följde på detta. F8. OK. Nä. Ingen recoverydisk där inte. Det var bara att plocka fram skivan med operativet på o göra det den hårda vägen. "samtidigt kan du välja hur stor disk du vill ha". Sagt o gjort. Men sen då. Hur fan får jag tag i Office nu då? O Antivrusprogrammet jag faktiskt betalt för. Ringde supporten igen. O igen. Klockan gick o den där förbannade hissmusiken de har under väntetiden höll på att driva mig till vansinne. Åsså började plötsligt den där rösten om igen. Välkommen till DELL (med DELL på bredaste amerikanska). Våra öppettider är 08-17. Jamenhalllååååååååååååååååååå???? Klockan slog fem o telefonen gjorde en helvolt o kastade ut mig ur kön. Det var bara att muttrande försöka hitta på nåt eget. Tittade in på Microsofts hemsida. Kanske man kan ladda ner programmet där? Har ju trots allt en produktnyckel. Jo tjena. Köp eller ladda ner en trial. Andra alternativ finns inte. *grrrr* Jag HAR REDAN EN NYCKEL o behöver "bara" programmet!!!!!!!! Äh, det var bara att lägga ner o slänga sig i säng o vänta in morgondagen. O Detta med en tripp till Narvik o en halv natt på hotell däremellan. En försenad tripp till grannstan. O ännu senare blev det då jag blev instängd bakom två tåg som måste växlas bort innan jag kunde växla mig ut från hamnen o upp i stallet. Lite ont om spår i hamnen. O det där jävla ARE kom ju före mitt tåg till Kiruna o därmed före mig till hamnen också. 

Kastade mig på telefonen när jag kom hem igen. O VARFÖR har de inte ett 020nummer?? Ett jävla 08-nummer. Med skvalmusik i ordets rätta bemärkelse. Tror den kommer från USA o hela Atlanten brusar genom örat o stör den evinnerligt urdåliga hissmusiken de tvingar på en medan man väntar. 35 minuter. Det är vad ett av dagens samtal tog. Utan resultat. O det var det andra. Det första gav mig ett mail med ett tips på hur man mappar disken för att förhoppningsvis datorn ska hitta recooverydelen. Fungerade inte. Därav det andra samtalet. Och ett till Microsoft. Nä, du måste avinstallera trialversionen o jag skickar en länk där du kan hämta hem den för din nyckel du ska installera. 

Så nu har jag Office, en del fotoprogram o annat klart o installerat o ska strax uppdatera iPhönen. Wooopiiiie. 

Om jag ids o orkar. Ska upp i ottan o jobba. 

Vilken dag..... 


Av Kvasthilda - 13 juli 2012 09:00


Tema nr 56 Flytande

195/365


Till skillnad mot gårdagens ekor som ännu inte kommit i sjön visas här en ballong som kom flytande i Faluån. Det är student o skolavslutning och en förrymd ballong landade på vattnet någonstans uppströms. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards