Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Kvasthilda - 16 juli 2012 11:34


Ja, man är ju helt koko. Gå i lägg dig Qvinna. För jesse namn. Kråkan o jag satt uppe o tittade på film halva natten igår. Sen när jag väl kom mig för att ta min övertrötta kropp med fortfarande ilande mage till sängen låg jag o läste lite Nora. En timme eller så. SOOOOOOV. Har sovit halva förmidda'n idag i stället. Magen gnäller o mol (moler? molar?) fortfarande. Det vrider om i en obestämbar känsla. Ungefär som om magen tänker släppa av den största brakskiten i historien men inte riktigt kan. Fast det är ju fortfarande inte det den vill. O framför allt inte vad jag vill. ELler kanske hellre det, för då hade det varit en övergående känsla. Prutt bara så är det över. Det här kommer att hålla i sig. 


Åsså över till åt helt annat. Det där med interna mjukvaror. O idag pratar jag dator. Har inte riktigt hittat min stil ännu. Min dator. Min eeehhh... ja vaddå? Min nånting. Datorn känns inte som MIN än. Den gamla hårddisken sitter på plats men jag kommer inte åt nödvändiga grejer på C-disken. Eller jo. En del. Men hur fan hittar man exempelvis bokmärkerna i Chrome? Det är som i gamla Netscape, en html-fil men var fan ligger den? Antagligen under Roaming osv men inte fan hittar jag den. Jag minns under min tid på IRF att vi letade favoriter där också. Där användes eehhhh va'fan heter det nu då? Nä, inte favoriter. Kontakter. Det var ju ett mailprogram ju. Jaja skit i deeee'rå. Hittar i alla fall inte mina favvisar i Chrome. Lite irro må jag säga. Har inte idats googla efter svar heller. Slögurka. Nä, det är den här jävla magen som stökar med min hjärna. Kan inte tänka. Äh baske mig. Jag får nog stänga burken, koppla ur Win7-disken, logga in på Vistadisken o logga in på Google. Tycks vara det enda sättet att lyckas göra det. Men de måste ju för fan finnas på datorn?? Nånstans? *arrgghh* Vad jag avskyr när andra ska administrera MINA grejer. Bill Gatesfenomen. 

Nå, det är bara att bita i det sura äpplet (nä fan, det var ju Steve Jobs.... mowahahahaha) o göra det jag tänkt. 


Av Kvasthilda - 16 juli 2012 09:00


Tema nr 132 Kartläsare

198/365


Han behöver inte läsa kartan. Egentligen. Eller kortet om man ska vara petig. Det digitala sjökortet. Per har rattat båtar i hela sitt liv och den rutten vi tog den här dagen har han åkt en o annan gång. Tvärs över Finlandsfärjornas farvatten. Mot dem hjälper nog inga sjökort. Vi åkte över sundet till ett fiskrökeri för att lämna lite strömming. 


-


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards