Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Kvasthilda - 2 augusti 2012 14:22


Asch. Insåg när jag klev innanför dörren hemma o satte ner ryggsäcken på golvet att jag saknade nåt. Attans battans. Kvar på mitt lok ligger en påse med norska chokladkakor o en dricka. Ringde Op för att höra när loket skulle gå vidare. Nej, det ska till stall... WOW. Är det sant? Ringde malmfrakten o Lasse kunde inte lämna ett besked om när det skulle hinna ner med det. En timme. Två. OK, får hålla span. Men choklad?? Äh, lämna det på loket så har de nåt att tugga på tyckte han... Jojo... Det var ju därför jag köpte dem.... Med fridag o allt.... Asch. 

Drog upp persiennen o öppnade fönstret lite på glänt o hoppas, om inte se - pga all jävla vegetation, här har björkmätarlarverna inte ätit upp löven, iofs tack-o-lov - så i alla fall kanske höra när det kommer. 

Halsbränna. Aj då. Ska se om jag hittar en Gaviscon. De bubblar i munnen. Man tuggar på dem o det blir som att tugga fradga. Många gillar dem inte sa tjejen på apoteket när jag köpte den. Jo, men jag gillar det :) O med citronsmak. Helt dugensamt. 

Nu ska jag se om det fastnade nån regnbåge på mina bilder idag. Lite taskig regnBÅGE men det var i alla fall regnbågsfärger. Solen var lite för högt uppe för att det ska bli en riktig båge. På kvällarna kan det bli rejäla bågar men inte mitt på dan. Åsså var det lite för tjocka moln men färgerna såg jag. Nu är bara frågan om kameran ocksaå såg det. 

Lillhelg idag. Ska ju jobba hela helgen igen. Som vanligt kan det bli lite si o så med MelloXet. Vet inte exakt när jag börjar på lördag. 

Nåja, det är då det. 


Av Kvasthilda - 2 augusti 2012 11:35


Härligt med lite blå himmel!
Väntar på tågmöte i Stordalen.




Av Kvasthilda - 2 augusti 2012 09:00


Eget tema nr 12 Stjärna

215/365


*




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 augusti 2012 08:17


Morrn da,

sitter i Narvik o væntar på att mitt tåg ska bli klart. En timme tidig. Klant.... Var så instælld på att tåget går halvnio før vår tidtabell gæller från stationen føre norska grænsen o jag ville komma ihåg att det stod halvtio på den. MEN nu ær saken så att det står ju 10.30nånting Han sa det lokleder... "Men du ær ju en timme tidlig"..... Asch då. Som TT hæromveckan. En av de dagar då solen sken i Narvik. Vilket den førvisso gjorde igår kvæll men idag ær det mulet igen. "Du ska hælsa nær jag passerar på bron" sa han... Ajajaaaaj då. Såg honom inte. Han var också en timme tidig då. Liksom jag tænkte han lite baklænges o fel. Nåvæl. Bættre att vara en timme tidig æn en timme sen. Fast då hade jag kunnat promenera idag. O då hade jag alltså klockan rætt instælld. Væckaren. På halvåtta. 9.36 går tåget. Inte halvnio.... Klant :)

Nå, det ger mig ju lite tid att blogga lite då :)


Exempelvis om skandalen i OS igår. Eller OL som det heter hær. Åtta badmintontjejer blev hemskickade pga maskning. Fyra dubbellag. Førsta gången de kør poolspel i OS. Tidigare har de åkt ut eftersom. Nu ville arrangørerna ge publiken lite mer o bestæmde att det skulle bli pool istællet før utslagning. Fler matcher att se. Vilket alltså slutade i att fyra asiatiska lag (2 sydkoreanska, ett indonesiskt o ett kinesiskt) får læmna in handduken o fara hem. O det var alltså inte bara førlorarna utan bægge lagen i læggmatchen. Ja, himmel. Kinesiska regerringen tar avstånd från dem o sæger att de ær osportsliga o ett hån mot sin publik. Jaja, kanske de menar det. Læggmatcher ær øverjækligt. Det ær en sak i exempelvis skidåkning om ledarna ær øverlægsna. Då kanske de kan kosta på sig att ta varann i hand o køra samtidigt øver mållinjen... Annars vete fan.


Åsså øver till nåt heeelt annat. Inger kom o stack Fremover under næsan på mig i morse. Se hær. Astrids barn. De hade ett o ett halvt uppslag om Astrids filmbarn och vad de gør idag. Ni vet væl vem som spelade Jum-Jum i Mio min Mio? De andra, som Inger Nilsson o Maria Johansson (den supersøta) kænner ju alla till. Åtminstone hær. Eller i Sverige menar jag. Men Jum-Jum? Eller han som hade manteln på sig? Han ær lite større æn så :) Det var ju Christian Bale. Batman. Jag ær så glad åt att han gjort Batmanfilmerna før jag gillar honom. Idag. Han gav mig hyperrysningar en gång i tiden efter sin roll som den illeræckliga (f'låt alla illrar, er gillar jag bættre) citymuppen som mørdade folk på det mest gruvsamma sætt i American Psycho. Jag børjade læsa bøckerna (boken?) en gång i tiden då vi tyckte den på ScandBook men fy før den lede, sæger jag. Jag slet boken i delar o kastade bort den. Vidrig ær bara førnamnet. Han var verkligen ett psyko.

Men den rollen har han skalat av sig (o mig) med sina filmer om den bevingade hjælten. Puss.




Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards