Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Kvasthilda - 14 augusti 2012 21:23


NÄHÄ?!??? Sällan.



Jävla reklamskit!

 


Av Kvasthilda - 14 augusti 2012 20:51


... o väntar lite till. Sitter o bälgar kaffe. Eller inte. Hällde upp en rykande färsk kopp för en bra stund sen, som blev kvar i köket när jag började pyssla med annat. Det var bara att tippa ut kalljavan o hälla upp varm dito. Väntar på ett tåg som är sent idag. Nackdelen med att sista delen av ha de långväga Oslotågen. Fast sjuttio minuter är inte sååå mycket. Persontåg hem i morrn. 


Sommaren verkar ha infunnit sig i Kiruna. O mer eller mindre hela landet. Läste i nån status att det regnade men minns inte vem som skrev det så jag vet inte var i landet det var. Mina skärmgadgetar säger sol mot blå himmel i Falun, Kiruna o Narvik. Med varmaste tempen hos oss! Just nu 21 grader. Eller nitton. Beroende lite på var man mäter - eller läser då. Kortbyxor på - o en ny tshirt.

Blev så illa tvungen att hasta in på en klädbutik i Narvik igår o inhandla en ny tröja. Jag var ute på fotoexkursion i Narvik o hade hörlurar med musik dunkande i öronen. Hukade mig ner för att ta lite bilder på blommor o när jag reste mig drog jag knät rakt igenom sladden till mobilen.... Sladden satt fast i en väskrem jag hade över bröstet o den där krokodilklämman fastnade i tröjan o drog upp ett stort hål, mitt emellan tuttarna. Ajajajaaaaj. Hmmm. Hur mycket syns nu då? Var är närmsta klädbutik? Det var bara att knata in i köpcentret o leta sig in på, först KappAhl. De håller på att stuva om i butiken o vanliga basictröjor fanns inte att finna. Hittade en ful svart tee med knallcerise tryck, nåt om Hollywood o what-not. För 75 pix tänkte jag att va fan den får duga.... Hade tittat in på Lindex tidigare o jag gillar deras basic-jerseys. Dock är deras butik i Narvik så ofantligt stökig o rörig så man ids inte ens titta efter nåt där. Tog mig in på H&M.. JAG! På HM!! Shitponfritt. De brukar inte ha mycket jag ens kan få in en arm i, än mindre hela överkroppen men jag chansade.... O hittade en baströja i deras BiB-sortiment. Äh, vet inte om det fortfarande heter så. Men de har en avdelning för lite storigare kvinns, undertecknad inkluderad. Köpte denna svarta tee för ytterligare en 75a o drog mig till hotellet för att byta om. 



Nähä... Kanske ska ta o förbereda lite ryggsäck då. Började jobba för tjugofem minuter sen. Tåget är en dryg timme sent så i stället för att anlända Kiruna om knappa tjugo minuter är det här om en timme o kanske fyrtio? Äh, ingen anledning till panik än. 


Av Kvasthilda - 14 augusti 2012 09:00


Tema nr 117 Idol

227/365


Jag hade hoppats hinna ner på festivalen för att se Loreen. Så blev icke fallet. Jo, jag såg henne, men inte på scenen. Hon tävlade ju i Idol för några år sedan. Där gick det inte så bra för henne men hon blev nog mångas idol även ute i Europa efter sin vinst i Eurovisionsschlagern. Hann få ett par suddiga bilder på henne i regnet där hon skrev autografer och kramades med unga fans. 


 


Däremot fick jag scenbilder på en annan idol. 


 

Johnny Rocker, är du idolen? Alla följer dina spår...  


  

  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards