Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Kvasthilda - 25 augusti 2012 13:01


Go'Morron lördag! Eller Goddag mer kanske? Fullspikad morgon men jag löste krysset på mobilen under snabbgenomgången. Piece of cake idag. Lite nytt o lite gammalt men inget svårt.


Vi började med bryggdans. Han tror att det fortfarande förekommer såna i sommarsverige. Va? Har det varit ett sommarsverige i år? O bryggdans nu? Tja, kanske i de trakterna han kommer från, sångaren som sjöng Lasse Dahlqvists Dans på Brännö brygga. Alf Robertson. Kors vad det vimlar av segel idag. O det gör det ju faktiskt i min blogg idag! Och igår :)


Ett förnamn till. På killen som styr en av de där båtarna kanske?

Det var en gång en sjöman med mössan käckt på svaj
han hette Axel Öman och hade blå kavaj.
I kärlek rikt begåvad hans älskling hette Maj,
hon var förut förlovad med en som var malaj....

Sven Olof Waldoffs orkester spelade i nåt helt annat än valstakt. Blev mer att skumpa runt på Brännö brygga då sen båten lagt till.


Vi tar nåt från Melodifestivalen 2011. Oh My God. The Moniker.


Vi byter genre o tar lite jazz. Nåt som jag sällan är In the Mood för... Ingmar Nordströms orkester stod för den underhållningen.


Mer Melodifestival, fast nu 2009. Med hjärtat fyllt av ljus. Shirley Clamp.

Med hjärtat fyllt av ljus
Sen dagen då du kom
En ängel här i mitt hus
Och skuggorna vände om
Jag hade vant mig vid
Att drömmar blev till grus
Nu står jag mitt i mitt liv
Förundrad sen du kom hit
Med hjärtat fyllt av ljus, ohh

Bobby Ljunggren och Ingela Pling. Men den kom inte ens med till finalen.


Vi går på bio o ser An Officer and a Gentleman. Filmtemat där framfördes av Joe Cocker och Jennifer Warnes, Up Where We Belong. Idag var den instrumental med Julian Lloyd Webber men texten hörs ju ändå :) 


Efter bion går vi hem. Där ute i trafiken finns Anita med en liten figur, Televinken. Nu är jag kapten, Skepp o 'hoj! Televinken åker på Anitas axlar mot ett övergångsställe. Full fart i maskin. Sväng babord Tuut Tuut sa båten! Stopp i maskin! Får vi gå över här?


Äh, jag ångrade mig o tar en film till.... Den ena storfilmen efter den andra på menyn. Ut på de sju haven. Eller ett. Och vi kom ju inte så långt med den här båten. Titanic. Illustrerad med en instrumental version av My Heart Will Go On med Kenny G.


You Can't Hurry Love. Den skrevs för Supremes en gång i tiden men Phil Collins gjorde en cover på den sen han blev soloartist som slog världen över. Tidigare hade Phil spelat trummor i Genesis bakom bland andra Peter Gabriel. När Peter slutade tog han över sångmicken.


Det visste ingen att Collins kunde sjunga. Vem vet inte jag, vem vet inte du? Just det. Det är så den heter, Lisa Ekdahls låt, Vem vet. Idag hörde vi den på finska med Anne Mattilla.


Vi håller oss till skandinavien men åker åt andra hållet o lyssnar till en norsk storgrupp. A-Ha. Efter många års dvala återuppstod gruppen igen under 2000 men har nu gått skilda vägar igen. Butterfly var deras sista singel, 2010.


Sen fick vi en av Eldemans dubbla dubblar. What a Wonderful World sjöngs av Louis Armstrong som knöts ihop med Norah Jones och hennes Come Away with Me.

Come away with me in the night
Come away with me
And I will write you a song


Come away with me on a bus
Come away where they can't tempt us
With their lies


Vi slutar med ännu ett förnamn. Nisse Hellberg med sin Stjärnan i mitt liv.


O där slutar dagens kryssinlägg.


Av Kvasthilda - 25 augusti 2012 09:00


Tema nr 322 Träning

238/365


Gårdagens klubbs unga tränar på att gå i lovart o allt vad det heter. Nä, jag seglar inte alls :) Men gillar att se på segelbåtar - av alla storlekar. 



Själv tränade jag på att få lupinerna på stranden i fokus med segeljollarna som bakgrund.

Lyckades väl sådär...  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards