Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Kvasthilda - 26 augusti 2012 16:27


O bara för det har jag snokat lite bland mina foton som jag inte publicerat i sommar. Bilder utan regn! 


Ett stopp vid Katterat. Det lutar lite utanför hyttdörren. Trehundra meter ner till Rombaksbotn.

Dock är det lite svårt att få till djupet. Det blir "platt". 


  

Katterattgubben - än en gång. Och branten ner mot Rombaksbotn. 


 

 Tøtta i solsken :) 



 Tillbaks i Riksgränsen och lokstallsruinen där. Tog en hel radda bilder men har bara visat ett fåtal. 


  


  


Det har varit några fina sommardagar i år. Eller soliga sommardagar kanske jag ska skriva. 


Av Kvasthilda - 26 augusti 2012 09:00


Eget tema nr 13 Rosett

239/365


Det här är rosettfönstret i Narvkis kirke, en stenkyrka från tjugotalet. Den stod kvar efter kriget även om stora delar av området kring den raserades under tyska bombningar. Har sett fönstret från utsidan så många gånger men inte kunnat föreställt mig vad den visar. Man kan ju ana av blyinfattningarna men man måste se det inifrån för att få en total blick för den och framför allt dess färger. Kristus omringas av de fyra evangelisterna, Matteus, Johannes, Lukas och Markus och två änglar. 



Jag försöker inte vara så smal i mina egna teman o valde därför rosett som eget tema här. Hade ju kunnat ta det bilden föreställer rakt av, dvs ett rosettfönster men valde att inte göra det. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards