Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Kvasthilda - 27 augusti 2012 11:45


Som en total kontrast till dagens 365a kan jag meddela att det liugger snö på bergen nämast stan idag. Mågämnet, eller Lillkullen berättade att det ramlade ner stora vita flingor tillsammans med regnet inatt. Vintern är snart här. 

Annars vräker regnet ner. So what else is new this year? 

Jo, att nya bangår'n (eller bangårdarna - det är ju två!) invigs i morrn o fru Kvast är lite sådär glad över detta. Lite glad. O lite oglad. Arbetsledaren har tagit av mig Bodenturerna. Det går inte att få tag i taxi på dagtid i denna gudsförgätna stad o än mindre nattetid. Ja, men nattjouren kan ju köra säger Psf.... Jo, tjena. De jobbar ju alltid. Eller som jag, kan inte! Vilket påminner mig att jag har jouren inatt o håller alla tummar o tår att jag slipper fara ut. Går ju inga tåg så varför skulle jag? 

Vi har bytt "avbytesstation" och den ligger numer 3,8 km från vårt orderrum. Inte de en o en halv den gör idag. O lika långt hemifrån. O Kvasten har ju inget körkort. Förbannat. Det börjar vara dags nu. Men hur fan ska det gå till när man aldrig får ledigt? 

Narviksturerna är helt OK. Det är inte så långt till mellansignalerna på nya bangår'n så det ska gå bra. En halvtimmes gångtid. Vintertid. Om det är plogat. Om man nu FÅR gå dit upp? Kan vara lite si o så med säkerheten. Mycket traktorer o lastare o andra fordon som färdas där. Får hoppas att det är "rätt" skiftlag som jobbar när jag ska dit så ordnar det sig. Förhoppningsvis. De kan ju inte ge mig sparken för att jag inte har ett körkort. Hoppas jag. Är man anställd som lokförare eller bildito? *gaaaah* 

Äh. Det blir då det. En dag i taget. 


Av Kvasthilda - 27 augusti 2012 09:00


Tema nr 22 Blommor

240/365


Min brorson gillar lupiner :)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards