Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Kvasthilda - 3 september 2012 19:30


Naehhhh. Nu värker skallen värre än nåt annat också. Hjälpte ju inte att promenaden från stationen blev en o en halv kilometer - o ändå kom jag inte mer än knappt fyrahundra meter från station..... Insåg efter just drygt fyrahundra meter att jag glömt kameran på stationen o fick vända tillbaks igen. Klant. Vände hemåt igen och tackade vädergudarna för solskenet. Mobilen ringde o E-pigan frågade var jag höll hus. Kullen satt o väntade utanför stationen. Missade visst hennes sms om att han hämtade mig.... Jaaadu. Jag vänder INTE om en gång till. För mycket fotografer där.... 

En brun Dm3 med gamla dito lika bruna personvagnar stod i Krokvik när jag passerade och det var folk ö-v-e-r-a-l-l-t. Ett femtontal stod i änden på tåget med linserna vända mot mig där jag kom. På andra sidan bangården stod en hög gubbar till o studerade arbetsmaskinerna där o när jag passerade tåget hängde det folk med kameror i klasar ut genom varenda öppningsbart fönster. En sak som påminde mig om kameran var just det att hela världen har flockats av fotografer idag. Tåget från Krokvik hade nämligen kommit in strax efter mig o stod i Triangeln o det var kameragubbar överallt. 

Jag skickade Lillkullen till baksidan o han hämtade upp mig där. Tittade till RunKeeper o den sa 1,56km.... På knappt fyrahundra meter. HAHAHAHAAAA! 

Nåja, Nu är jag hemma o huvet spränger. Ont i hela kroppen. Hoppas det här går över till i morrn. Eller åtminstone på onsdag. Nä, i morrn. Jag har ju ett skift kvar. Vad fasen det då blir. Narvik eller Gälka. Lutar ju åt det senare. *grrrr* 

Nä, kanske man skulle ta nåt mot huvudvärken o hålla tummarna att det som värker i kroppen bara är allmän trötthet o inte en gåva från ungarna som släpade med sig hem en flunsa från Falun. Vill inte bli sjuk nu när jag har långhelg o ska ner till Långa Träsket. 

Håll tummarna! Vore ju fan on bråket om traktamentet o Lagd tur ligger slutar i karensdagar i stället. 

Hör han Ture Sventon på teven. Nej, vänta nu. Helge Skoog ju. Halvåtta hos mig. 


Av Kvasthilda - 3 september 2012 09:00


Tema nr 138 Kor

247/365


Sandvikens kyrka.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 september 2012 01:05


Regnet smattrar.

Magen är sur.

Tankarna snurrar.

Huvet värker.

Jag har mens.

Det är fullmåne.


Klart som fan att man inte kan sova...


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards