Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Kvasthilda - 7 september 2012 20:35


~


Av Kvasthilda - 7 september 2012 11:01


Brrrrrrrrr...... Fryser så jag skakar. Sitter i Makens jaktstuga o elementet surrar intill mig. Eller inte. Där la det precis av. Termostat. Den värmer inte upp luften riktigt. Idag blåser det inte lika jäkligt som igår. Hela dagen idkade tallarna kottkrig mot alla som passerade. Stormvindarna hjälpte dem sprida sina kottar både här o där. Hit o dit. Idag skiner solen men nordanvinden har  inte riktigt mojnat än. Nästan. Hade Maken fått upp staketet runt altanen hade jag kanske kunnat sitta ute men nu lockar det inte riktigt. Inte så kul att ha den där Nordan i ryggen. O flåsande i nacken. 

Sitter inne o försöker farma men internet är så grönjävla slemsegt så det är nästintill omöjligt. Har tusen o en döda grödor på mina farmar. O minst fyra questar att göra. Med samma förbannade grödor om o om igen. Varför håller man på med den där skiten när tålamodet tryter i samma blixtsnabba takt som internet-anslutningen kollapsar? Funkar bättre hemma med det fasta bredbandet, men inte ens där går det så smort som man kunde önska. Flashskit. 

Huvet bråkar även idag. Fast nu är det nog inte så mycket feberresterna som gör sig påminda som whiskyn vi bjöds på till Makens alldeles färskrökta öringar igår. VojVoj. Hur fan orkar de där gubbarna (o tanterna) upp o jaga i ottan varenda morgon när kvällarna slutar med middag, rötjut, öl o oftast ett par eller fem whiskyglas?? Fast jaktledaren är visst inte på topp idag utan snoozar under täcket. Maken är hundförare idag. 

Det går lite sisådär med jakten i år. De har fått tre ynka djur såhär långt, varav minst en kalv. Har inte riktigt koll på det där känner jag. O nåt ungdjur. Skjut inte unga kor pojkar! De lockar ju till sig stortjurarna o det är ju dem ni vill åt! Korna är ju stationära o går inte så långt från "sina" marker medan tjurarna kan vandra långa sträckor. 

O jag som så stort hade hoppats få göra om fjolårets fotosessioner med fina flugsvampar - eller KarlJohan för att ha till mitt "höst"-tema men icke sa nicke. Finns inte en svamp. Inte en spor att sikta. Baskat. Har varit för torrt i sommar. SAY WHAT????? TORRT?!??? DEN HÄR SOMMAREN???? Men uppenbarligen var det en torr-period i början av sommaren som dödade alla chanser till en svamprik höst. Makalöst. 


Inga såna foton i år. Trist!  




Av Kvasthilda - 7 september 2012 09:00


Tema nr 275 Smide

251/365


En tuppastake har alltid stått på min önskelista. Tycker de är skitsnygga o jättehäftiga. SysterYster har en. Mamma har en. Svägerskorna har en varsin. Jag har ingen. Än. O den jag vill ha är något lite mindre än denna.... :) Som en jättestor reklampelare för firman i Leksand står den i rondellen som bland annat leder till smedjan som gör dem. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards