Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Kvasthilda - 9 september 2012 20:26


De flesta har farit hem. Jaklaget är splittrat. I morgon börjar vardagen igen för dem. Maken är ledig en vecka till innan hans vardag tar vid. Ett tag. Sen blir det väl mer jakt igen. Har varit lite si o så med jaktlyckan den här gången. 

Samma med min. Fast jag har ju jagat andra villebråd. Fotoobjekt. Har inte varit sådär översvallande många av dem heller. 

Maken o Leif har bastat o ska nu strax göra kväller för idag. Betydligt mycket tidigare kväll än den första jag var här. Hade inte ens anlänt Jörn vid det här klockslaget. 

O apropå Jörn. Catrin blev ju utsedd till Årets Företagare i Skellefteå häromveckan. GRATTIS CATRIN! Så jäkla kul! 


Av Kvasthilda - 9 september 2012 09:00


Tema nr 355 Värmande

253/365


Efter den fantastiska öringsmiddagen (mycket enkelt på knäckebröd) satte vi oss kring brasan o myste en stund i den mörka höstkvällen. Många jakthistorier florerar runt elden, en del har man hört förr, andra är nya. Det fylls ju på år efter år. Även stämningen är värmande o go i glada vänners (jakt-)lag. 



iPhonefoto 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 september 2012 08:17


Ja, det är jäkligt underligt. Jag tittade till bloggen på mobilen o den såg jättekostig ut. Bilder som inte var mina ligger på platser där det ska vara annat. Ja, en bild men fan inte den bilden som visas där. Tittar på Lapptoppen o allt är som det ska. Går tillbaks till mobilen o ser att en av bilderna rättat till sig men en är fortfarande fel. Så kan jag ju inte ha det. Undrar vad det är som appen inte kan översätta korrekt? 

Jag är inte mycket för bilder med budskap, dvs med bara en massa text. Jodå, jag kan tycka att de är kul att läsa o sådär men jag tycker inte alltid det är kul att ha dem i min blogg när jag inte skapat dem själv. Nu var det nån sån där underlig bild med I LOVE YOU nånting nånting blablablaa. Inte riktigt min grej. Där ska finnas (syns på Lappen) en av mina mobilfotograferade bilder. Mysko. 

Nåja. Idag skiner solen. Härlig höstdag. Fast inte en svamp nånstans. Ingen flugsvamp. Inga Karl-Johan. Inge riskor. Inga soppar alls. Ingenting. Nån enstaka liten ogrässvamp jag inte ens kan identifiera har jag sett men det är allt. 

O jag åt LEVER i år!!! Kvasten käkade lever! Tänka sig. O det var gott. Faktiskt. Är fortfarande inget jättefan av konsistensen i lever men Leifs leverstuvning var god. Faktiskt. *skakar överrumplande på huvudet* 

Har aldrig aldrg aldrig gillat lever i nån som helst form, såtillvida den inte kommer förklädd till leverbiff eller dito pastej. Fd grannens leverpastej är maaakalöst god - o den har mycket leversmak. Men igår åt jag stuvad lever med god aptit. *skakar på huv'et igen* 

Sköna söndag. Får se vad dagen har att bjuda då? 

Go'Morron! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards