Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Kvasthilda - 11 september 2012 14:34


Väntar på Dotra. Har precis "vinkat" av tåg ett nollnoll nittiofyra. I högtalarna säger de tio noll nittiofyra. Eller ten zero ninetyfour. Hmmmm. Så heter det inte enligt JTF. O de där rösterna jobbar ju åt Trafikverket. Som skrivit JTFen. Jaha.
Intet nytt under solen. Jo, andra regnmoln. Men det är som vanligt alltså. O kallt som fan.
Kråkan kommer snart. Hoppas jag.


Av Kvasthilda - 11 september 2012 09:00


Tema nr 57 Fläsk

255/365


Syltefläsk. Gott som bara den. O finns baaaara att köpa i butiken i Långträsk. Nej, jag antar att så inte är fallet men det är enda butiken jag sett det i. Brukar frossa i en bit syltefläsk när jag hälsar på Maken under älgjakten. Man bara skär o äter det som det är. Sååå gott. Typisk skogsmat. I år fanns det tillome två olika sorters syltefläsk. Den här är mer rosa och såg fantastiskt god ut. O är det också. Den andra sorten är mer grå o ser väldigt ohälsosamt ut men är likaledes gott-gotti-gott-gott. O varför kan de inte sälja det här i Kiruna? Å andra sidan skulle man kanske inte längta lika mycket efter det om man alltid kunde köpa det? Är på hemväg när detta publiceras. Undrar om jag snikat med mig en bit i ryggsäcken? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards