Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Kvasthilda - 13 september 2012 18:34


Fy för Sören vad det är kallt. O vilket jääävla liv det är på snorungarna i andra änden av vagnen. De över-röstar musiken jag har I öronen. Tonåringar eller något äldre unga vuxna. På väg till Gällivare. Jag alltså. Var gaphalsarna ska vet jag inte. Eller nä. Inte än. På väg alltså. Tåget är lite sent o just nu växlar loket o byter ände i tåget. Det luktar svett o liniment i en osalig blandning o mix. Tur att man inte ska så långt.

Träffade goa kompisen Ålen på stan idag. Skönt att få krama om henne en stund. Hon vill inte det men mitt hjärta blöder för dem. Ålen och hennes underbare make. *suck* Cancern har än en gång stuckit upp sin fula nuna hos en av hennes närstående. Kramar Kramar Sajberkramar allt jag orkar.

Nä. Nu är det jobb.


Av Kvasthilda - 13 september 2012 09:00


Tema nr 238 Regnbåge

257/365


Till slut fick jag min(a) regnbåge(ar) på bild! Häromdagen regnade det stora droppar medan solen envist höll sig kvar och det var bara att leta fram kameran o hitta en bra plats att ställa sig - undan regnet och försöka fånga skådespelet. 




Det här var länge den enda regnbågen jag fångat på bild i "sommar" men även om den är bred, är den lite fjösig. 


  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards