Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Kvasthilda - 14 september 2012 17:00


Ibland är det skönt att det är fredag och man får lite lindring mot alla trötta o sura miner. Det har varit fredagsfika på jobbet o det fanns Helgolandskaka kvar. En dryg timmes sömn gjorde också lite för humöret. På väg norrut.


Av Kvasthilda - 14 september 2012 11:23


Bland världens alla orätter och orättvisor o förbannade jävla skitpåhitt kan mina problem te sig ganska små och fjantiga. För mig är de dock av lite större mått. Det gäller ju MIG. Är trött som fan idag. Måste försöka hitta delar av lägenheten under all jävla röra som av nån anledning krupit sig på oss och invaderat vårt livsrum, äk vardagsrum. Maken kommer hem på blixtvisit - ett dygn tidigare än väntat o har får totalhybris om det ser ut som det gör nu. Jag har oftast på mig skygglapparna o ignorerar röran. Finns roligare saker att pyssla med än att städa städa städa o plocka plocka plocka. Fast de där roliga sakerna hamnar också på is när man är så ofantligt jävla TRÖTT som jag ständigt är. Måste vara hösten som slår mig i huv'et. Jag brukar tycka att hösten är en härlig period men inte så mycket de senaste tio-femton åren. Typ. Det kommer ju en lång jävla vinter bakom det där. Alla årstider har sin tjusning men när vi har Femhundra dagar av vinter känns det lite uttjatat. Nä, vänta nu, Det var ju Ledin. Åtta månader gånger trettio, blir fan inte femhundra även om det känns så när man är inne i sista vintermånaden o när våren o sommaren bore (hmmmmm, freudiansk slip?) BORDE vara på väg med stormsteg, kommer ett bakslag som ett brev på posten o snön vräker ner igen, lagom till skolavslutningen. Kylan vi haft i år är inte att leka med. Kallt o jävligt. Regn regn regn. Dag ut o dag in. Riktigt energislukande. Bokstavligen. Sommaren är en tid för laddning av batterier. Hösten är en nystart på arbetsåret. Visserligen började mitt arbetsår redan i juli men det är ju tragiskt. Den lilla nödladdning jag fick i somras har då helt försvunnit. 


Sen fick jag stå en o en halv timme i KIA inatt. Vilket väl är största anledningen till min ofantliga trötthet idag. Tappade i princip hela inkörningen. Tåget var tidigt till Gällivare o jag hade valt att INTE gå på hotellet utan satt/låg kvar i orderrummet. En kollega kom för att köra oljan o vi pratade en stund. Mitt tåg kom in före hans så jag for iväg, sådär två timmar före tidtabellen. Skulle vara hemma innan ordinarie avgångstid från Gv. Nä. Fjärren ringde när jag var på väg in på KIA o sa att det antagligen skulle bli lång väntan så jag kunde luta mig tillbaks så skulle han ringa upp mig när det var dags. Stannade där. Inte fan kunde jag slappna av. Spåret intill blev grönt. Där kom oljan. NattiNatt! Läste ut en bok jag hade med mig. Pratade med CTC. Vi jobbar på det. 21an väntar i Krokvik. *gaaaaah* Fast den var säkert i rätt tid o rättidighet går alltid före tidiga tåg o framför allt försenade tåg. Fast nu var jag tidig. Spåret intill blev grönt igen. ARE rullade förbi på väg till Narvik. Drog ner rullgardinen o slog igen de gröna en stund. Ingen sömn. Alls. Radion på lågt ljud. Funderade på att stänga av den när den plötsligt blev tyst. Aha. Kisade upp o såg att det lyste grönt o telefonen ringde. Den stänger ljudet på radion. Fjärren ringde för att se om jag var redo. Fick rulla iväg. Runt gruvberget. Stopp in. Försökte titta om jag såg nån rörelse nånstans men inte. Så hörde jag en röst, 21 på väg in. Aha. Åååhhh... Om han kunde stanna en stund o vänta in mig så jag fick lifta en bit på vägen. Iddies inte ropa. För trött. Messade Kullen men han jobbade. Kallt ute. Var sådär en fyra grader. O blåste som fan. Sydväst. Kallt ändå. Parkerade mitt tåg så småningom o traskade hem. Klev innanför dörren halvfyra. Fortfarande före min tur skulle sluta men lite surt när man hade kunnat vara hemma två timmar tidigare o sussat sött då. Sen ska man slappna av. Övertrött. Svimmade i säng strax efter fyra i morse. Nä halvfem blev klockan. Var tvungen att äta nåt innan jag stöp ner o drog täcket över huvet. Vaknade flera gånger o höll på att slänga iPhönen i väggen när den ringde GoMorron. @$$hole. Låt mig sova! Fem timnmar. Med avbrott. Nä, det var bara att kliva upp då men jag har inte vaknat än. Har en Narvikssväng på schemat idag o ingen mat när man kommer till hotellet. Fredag gubevars. Måste komma ihåg att ta med nåt att äta. O på söndag har jag tidiga svappis. Kommer att vara död då. Å andra sidan får jag ju sova en hel natt på hotellet inatt så jag kanske är någotsånär utvilad i morrn. Men att hitta sömnen före sönda'n.... 

I morrn kommer SÖMen för oktober. Ska bli spännande att se hur många oljetåg de skrivit på mig. Eller andra gälkaturer. När jag nu inte får köra Schenker kommer Psf att ha JÄVLIGT mycket att göra att stuva om tåg SÖMen lagt på mig. 

Nä fan. Nu måste jag ha kaffe o nåt ätbart. 

Ha'de! 


Av Kvasthilda - 14 september 2012 09:00


Tema nr 174 Makt

258/365


Om precis två år är det val i Sverige. Här tycks man kunna få information om dessa maktens herrar och damer. Kanske. Det står då information ovanför porten :) Mittemellan valen är vi. Om ett par år ligger alltså makten i Dina händer. Vem vinner? 

Om inte annat tycker jag porten och utsmyckningarna på den här byggnaden är mäktiga! Maffigt värre. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards