Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Kvasthilda - 17 september 2012 22:23


En av farsoterna på nylleboken är att dela statusar o bilder till höger o vänster, ofta helt utan urval och tanke på varifrån bilden kommer eller varför den tillkommit osv osv. Här är en sån bild. Men en bild jag är helt galen i :) Budskapet är detsamma vilket språk det än är i texten på bilden (vare sig det stavas rätt eller inte). Rätt skön bild o texten en sanning så god som någon. 



Av Kvasthilda - 17 september 2012 13:49


Sitter o lyssnar på någons Spotifylista. En del godis. Sökte en låt själv som jag hade i huv'et men kunde för mitt liv inte komma på vad den heter eller vem som gjort den. Till slut dök det upp.... O jag har den på min iPhön... Hahahahhahaaa... Den svenska björnstammen sjunger hejvilt. Inte Teddybear (Stockholm som de en gång hette). Jag trodde björnar mest vrålade - o gick i ide den här tiden på året. Hur som haver. Den svenska björnstammen. Vilket namn. Fast alla ska ju heta nåt. Låten heter Svalkar vinden. Jag hade gunget i stroferna o texten på tungan när jag vaknade men efter X antal nätter med Shakira, Jennifer Lopez, Hanna Lindblad (Goosebumps), Waterline med de irländska Duracellkaninerna o guuu vet vad mer när man vaknat o texten som rullat om o om o om igen kändes det lite knepigt att vakna med den här på tungan o inte hitta orden. Bara melodin. De lurade där bakom gommen nånstans. Men ville inte komma ut. Bladade igenom Phönen o den dök upp.... Fast först hittade jag den i just den Spotifylistan jag snikar in mig på just nu. Mycket funk o disco o unga popgrabbar. O Westlife. Hoppla. Men vilken tråkig låt. Foreginers remixade o underbara Forever Young fanns också med. Mums. 


 

En medlem av den svenska björnstammen. 


Av Kvasthilda - 17 september 2012 09:00


Tema nr 175 Mannekänglek

261/365


Jag blev helt begiestrad av butiksmodellerna i Valbo och fotade flera skyltfönster. Min egen lilla mannekäng-lek. Inte så enkelt att fånga dem på bild utan att få en massa blänk från fönstren emellan mig o dem. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards