Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Kvasthilda - 20 september 2012 23:08


Fy. Tragiskt. Det har hänt som inte får hända. En av mina kollegor har förolyckats. Antagligen ingen jag känner då det skedde på rangerbangården i Sundsvall men det är lika förbannat jäkligt otäckt. Vi har varit olycksfria under sommaren och mer eller mindre i ett par månader under hösten så händer detta. Ett lok spårade ur och en växlare hamnade under. Olyckor som dessa är förfärliga.

Svågerns son var närapå vittne till en olycka som inte var en olycka. Tackolov inte direkt ögonvittne, utan indirekt via det han hörde hända. En man som klev ut framför tåget vid en järnvägsövergång. Enligt uppgifter hade mannen befunnit sig i närheten av övergången under flera timmar. Grabben hörde tåget signalera och en smäll o gick ut o tittade o mycket riktigt. Mannen hade lämnat sin rullator och ett paraply innanför bommarna. Alltså ingen olycka.

Får bara inte hända.

Jag lider med föraren av det senare, och med alla anhöriga och kollegorna till kvinnan i Sundsvall.

Vila i frid.


Av Kvasthilda - 20 september 2012 13:58


Så har det sett ut idag. Det har snöat. Bland allt regn som faller kommer, nej kom det snöflingor stora som dasslock, Eller lappvantar. Stora, blöta flak av flingor. 

Undrar om det har slutat regna nu? Sitter o tittar på gamla teveasvnitt så jag har inte en susning. Har posten kommit än? Än så länge levererade vid huset. Så småningom kommer breven att läggas i brevlådor på en uppsamlingsplats. Don't like. Hur gör brevbärarna med bunten? De hade visst diskuterat det på jobbet. Pratade med "vår "postis. Han tänkte fortsätta ta ut klumpen sa han. Det som ryms i brevlådan läggs väl dit men resten då? Bär de tillbaks det o tar ut/skriver en avi om stort brev? Vi som inte ens har ett postkontor längre. Var hämtar man det sen då? Macken? ICA? Eller gör de som de gör idag? Lägger klumpen i trapphuset på respektive hus i alla fall? (vi bor en bit utanför stan - ÄN - så det går alldeles utmärkt här) Funkar väl med de gamla postisrävarna men nya ungtuppar som vill hem när de levererat sista räkningen o reklamen lär nog skita fan i det. O mackchefen får än tunnare hår när han slitit det, pga platsbrist i lagret. 


Teve ja. Ser NCIS. Försöker komma ikapp säsongen. Tittade på ett avsnitt på teve häromdagen o konstaterade att jag inte kände igen det. Alls. Vad gör Gibbs med fröken Curtis? Det har jag missat.... O vad gråhårig hon blivit! Med samma frisyr hon alltid haft. Förutom när hon hade peruk som In-ga from Sweeeden. Insåg sedan att det är ett sent avsnitt i den säsongen jag inte hunnit se hela än. Den sista. Senaste. CSI har avverkat sista avsnittet. Men inte jag. Har inte ens sett när Grissom slutade än. O det har gått en o annan säsong efter det! Vojne. Blev aldrig som den var efter att han slutade med två nya bossar. 

Nä, bäst att fortsätta se hur det går för DiNozzo o hans exfästmö....  O samtidigt spana efter den gula bilen. 


Av Kvasthilda - 20 september 2012 09:00


Tema nr 363 Ö

264/365


Enda sättet att ta sig till en ö, den jag just befinner mig på här, är ju med hjälp av nån form av flytetyg. En av ö-grannarna är på ingång. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 september 2012 08:20


Bjuder på en "gammal" bild. Grönt o grant. O lite grått. Eller en hel del grått. Augusti. 




Av Kvasthilda - 20 september 2012 08:02


Usch. Min svärmor hade problem med rygg o pinkeri under många av de år jag hann känna henne. Framför allt ryggen gav henne en inte allför trevlig tillvaro o så småningom krum rygg. Lång o ståtlig var hon under sin ungdoms tid men under hennes senare år krympte hon lite, mycket berodde på ryggen. Hennes söner har ärvt denna åkomma. Lång rygg o fel arbetsställningar ger ond rygg. Maken har ju inte en kota på rätt plats i sin långa rygg. Svågern har fått ett o annat (eller bara ett på senare tid) ryggskott. Fast det kan ju drabba vem som helst iofs. Men han har också lång rygg som orsakar en o annan min av smärta. Inte lika ofta som Maken men dock. 

Själv har jag inte ont i rygg utan svärmors andra delikata lilla problem. Eller haft i ett drygt dygn. Sitter just nu o kniper vilket inte heller är bra. Har inte varit o morgonpinkat än beroende på rädsla för att det ska göra ont o svida. Förbannade håvete. Läste nån gång i nån fjantig horoskoptidning/bok att skorpionens största hälsoproblem är underlivet. Har aldrig varit ett problem för mig. Jo, iofs, nån enstaka gång har man väl haft det här men det är inget som är nåt stort. Hoppas jag. Förhoppningsvis är det ett även denna gång snabbt övergående dito. Fast det är väl som med alla andra fobier. Ju mer man tänker på det, desto större problem blir det. Trodde aldrig jag skulle kunna slappna av såpass att jag kunde somna igår men det gjorde jag. Tog en av svärmors gamla o halvt bortglömda Tenablöjor o kröp i säng. Hon brukade säga det. "Den rymmer en pinkning ifall det kniper". 

Annars är vädret ungefär som jag känner mig i dag. Lågtryck. Regn. Grått. Lövlöst. Eller skitigt rostbruna de stackars löv som envist klamrar sg fast vid björkkvistarna utanför fönstret. Ett malmtåg rullade just in. 

Ska ut o jobba före fan inatt. Börjar strax före midnatt. Hoppas det slutar regna tills dess. Måste promenera inatt. Kråkan jobbar natt o börjar ett par timmar före mig o Kullen har kurs. Eller jobbar kväll. Eller om det var i morrn. Han gnällde just att E-pigan inte lyssnade när hon frågade igen men det for mig förbi också. Vaknade såpass tidigt att det blir problem att få sömn tills dess. DET är då ett som är säkert. 

Nåja. Ska väl försöka klara av morgonpinket nu då. 

Ha en bra dag! Här kan det väl bara bli bättre :) 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards