Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Kvasthilda - 23 september 2012 21:49


Det är mord på var o varannan tevekanal ikväll. Det är mord i Midsomer, Beck löser mord i Stockholm, mord bland mariner i USA, i Los Angeles försöker Columbo lösa sina fall o Rizzoli and Isles yrslar vidare med vad de nu sysslar med. 

Själv tänkte jag kika till de där marinerna - men på datorn. Har ju inte sett alla avsnitt före det som går ikväll. 

O Midsomermorden hinner jag aldrig se! Nu är det gamle Barnaby o inte hans kusin o det är ju klassiker. Tror han har med sig Troy också snarare än Jones så det är riktigt gamla avsnitt. Har inte sett ett enda med kusin Barnaby. 


Däremot såg jag Körslaget igår o tycker det var synd att pöjken åkte ut med sin blåa kör. Martin Rolinski, den ursöte killen från BWO. Fast jag antar att tillome Gladys sitter mer rotad i den svenska själen än snyggingen som sjunger så vackert om regn i öknen. Bengan o ärtorna. Hahahahahahaaa. O stentuffe Bagge som är livrädd att stå i rampljuset. Lite kul. Får se vad det blir nästa vecka. Fast jag jobbar säkert o kan inte se det. Nä, vänta nu. Har ju tian på söndag - som vanligt. Ska jag ha tian en dag i månaden o har arbetssöndag infaller de oftast på samma dag. Fantastiska söndagar i Narvik. Jaja. Detta borde innebära att jag är hemma lördag kväll, i tid för det stora sjö... eh körslaget. 


Maken är hemma. Som hastigast. Tänker pendla hemifrån till Porjus. Jisses. Fast det är närmare o bättre väg än från stugan. Han skulle ju ha varit i Lule o jobbat men nu blev det tsm vid inlandsbanan istället. Ett par dagar i alla fall. Sen skulle han ju till Pii o fixa den där knasiga växeln. Felbyggd. Självklart. Han var ju inte med o byggde... 


O Ålen ska ut o flyga i morrn. Vinkar när jag ser dem. En av Rörmokarn's största önskningar är att få flyga helikopter o nu har polare o arbetskamrater samlat ihop slantar för att uppfylla denna efterlängtade önskan. Hoppas de får bra väder! Hoppas de får...ehhhh vad hette karln nu då?? Maken sa nåt. Hoppas de får xy som pilot... Minns inte vad han heter. Hjärnsläpp. Blir säkert bra, hur som helst. 


Av Kvasthilda - 23 september 2012 09:00


Tema nr 32 Dagg

267/365


Dagg ja. Jag nämnde ju det igår. Här är en av bilderna jag fångade den gången. Ge sig ut i det där gräset utan lårhöga gummistövlar? Njaeee.... 



Tog en bild tidigare men tyckte den lika gärna kunde visa regnvåta växter så jag fotade om o valde bilden ovan som huvudbild i stället. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards