Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 september 2012

Av Kvasthilda - 27 september 2012 23:04



Tja, vad säger man? 

Se det snöar, se det snöar, det var väl roligt! Hurra! 


Av Kvasthilda - 27 september 2012 21:31


Det är många som fyller år idag :) Inte bara Storpigan. Hennes kusin fyller år idag. En gammal kompis till mig från Dattotiden (en av "mina" deltagare). Min klassföreståndare från högstadiet fyller också år idag. Och en norsk kollega. Allt detta enligt nylleboken :) Minns inte att deltagaren hade samma födelsedag som dotra - o inte visste jag att min klassföreståndare hade detsamma. 

I morgon fyller mamma år. 


Apropå kusiner. IDag har vi haft finfrämmande då ungarnas kusse varit i stan med last och stannar över natten. Han sover i lastbilen. Bättre säng där än nån annanstans - åsså fick han med sig lite vatten i en flaska för att koka kaffe i morron bitti - innan han kliver upp. Sträcker ut näven o trycker igång bryggaren :) 

Han kom för att äta tårta men fick ingen. Tror han blev nöjd ändå. Vi åt tacos idag o hade mat till en minst lika stor familj till. Eller njaa. Kanske inte. Men han blev mätt o fyra av oss. Kullen jobbade ju o käkade långt senare. Maken är i Långa Träsket. Så det räckte. O blev över. 

Sen kokade jag lite kolasås som vi hällde över Bulleribären. Nä, Bulleribär. Glassen heter så. Gräddglass med bär (hallon, jordgubbar o svarta vinbär) o chokladbitar. O gräddvaniljglass förstås. Glömde bort Pigans önskan om smälta After Eight på päronhalvor. Riktig sjuttiotalsefterrätt. Att serveras till gräddvaniljglassen. Äh, vi tar det i morrn o firar mommo i stället :) 

Lillelördag. 

Blev ju oförhappandes en "ledig" dag idag. En kollega ville byta bort sitt skift o jag tänkte att va fan. Kan jag väl. Han jobbade i stället för mig tidigt i morse o jag skulle jobba i stället för honom på andra svängen. Av detta bidde inget. Inställt. Dåligt byte. För honom.... Han skulle också fira födelsedagsbarn idag. Fast några år yngre än min piga. 

O det har snöat här idag. MArken är vit just nu. Tempen ligger kring noll med toppar därunder. Det betyder att snön inte smälter på en gång. Dock är det bara som en vit frosting. 

Inspirerad av bagarna på teve som just bakat cupcakes. Taskig frosting. En del såg ut som glaserade muffins. Nu ska de baka drömtårta. Mammas bästigaste rulltårta. Chokladbotten med mumsig vaniljsmörkräm. MUMMA! 

Trettio sekunder kvar o de flesta ser ut som hej kom o hjälp mig. Inte lätt att baka under stress.... 


Av Kvasthilda - 27 september 2012 09:00


Tema nr 189 Myser

271/365


Ser ni dem? Katterna som kröp ner hos Storpigan där hon kurat ihop efter sista nattskiftet före ledigveckan. De myser gärna under täcket o filtar en stund. Även om bilden har några veckor på nacken så lägger jag in den idag, på hennes födelsedag :) 



iPhonefoto


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards