Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Kvasthilda - 28 september 2012 23:41


Vid lunchtid idag... 


Av Kvasthilda - 28 september 2012 23:40


Alvedon. Kudde. Täcke. Sova. Satans förkylning! O två nätters jobb framför en. men först sova en natt. Får se hur jag gör med krysset. Får väl släpa med mig Lapptoppen.


Av Kvasthilda - 28 september 2012 16:06


Har sovit oerhört dåligt inatt. Hade Maken varit hemma hade jag säkert haft blåmärken både här o där. Vaknade själv av en jättedragning. Dvs stockdragning. Sov på rygg med torr mun kände jag. Vaknade hundra gånger av ett värkande huvud och torr tunga. Snarkar o snorar. Idag har jag ont i nacken, snorar enormt, skallen bankar o jag har ont i halsen. Storpigan har smittat mig. Hon ligger däckad i en förkylning och har tydligen delat med sig av denna. Kul när jag vet att jag har två nätters jobb framför mig. Vi som inte får jobba två nätter i rad, som det heter. Men jag kör hem att tåg ena natten o bort ett den andra. Fast den första har avgång efter tre och är således inte natt. *bah* 


Junior for till byn idag. Vaknade sent. Han hade ställt klockan men vaknade av den på magen o arbandsuret i andra handen. Två timmar senare än den ringde.... Blev lite småstressigt att hinna med byabussen. Nå, han hann. Men fick inte med sig allt han hade tänkt. Ville ta med sig lite älgkött men det får han ta nästa gång. 


O apropå äkgkött. Idag äter vi köttsoppa. Gott! 


Av Kvasthilda - 28 september 2012 09:00


Tema nr 25 Blåklocka

272/365


Har ju jagat hela sommaren efter blåklockor och hittade dem till slut, blommande intill järnvägen. 

Idag fyller min mamma år så jag tillägnar henne dessa blå blomster. Blått är en av hennes favoritfärger. 



Bilden nedan visar blå klockor, inte nödvändigtvis blåklockor :) 





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards