Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

hub o huff

Av Kvasthilda - 28 december 2012 12:00


Årets längsta natt. Det var förra veckan det. Men inatt har jag upplevt en natt som aldrig kom. Inte ville infinna sig. Jodå, att det var beckmörkt o rent ljusmässigt rena natta är en sak, men min kropp fattade aldrig att slappna av o somna. O det var gubben som skulle upp i ottan o jobba. Han var också uppe halva natten, vilket i sig är ofattbart. 

Vi tittade på den nya Ken Follett-serien. En värld utan slut. Den sk fortsättningen på Svärdet och spiran. Den utspelar sig i samma by och med samma katedral och församling som den förra serien men hundratalet år senare. Och svensk teve slår ihop två avsnitt till ett. Tackolov. Så i stället för de åtta avsnitt serien består av är det fyra långa. Sen blev det andra filmer men jag stupade i säng innan Rambo slutade. Eller i samma veva. Kunde inte somna så jag läste en bok i stället. Lenobias val. En bok i House of Night-serien. En fristående bok. Tunn. Försökte somna, men tji. Sökta fram hörlurarna o satte på en ljudbok. Drev inte bort som jag brukar utan hörde nästan allt. Lite halvkoma. Så kom Maken in i sovrummet för att förbereda sig för sin dag. Hopplöst. Sen han gick till jobbet tog jag ur ljudpluggarna o la mig tillrätta en gång till. O somnade. Till slut. O vaknade klockan tio när mobilväckaren ringde. Stängde av den o vände mig om. Pallade fan inte kliva upp. En dryg halvtimme senare kom en bil runt husknuten o jag vaknade med hjärtklappning. Maken hemma på lunch. Struntade fortfarande i att kliva upp o somnade om igen o vaknade en halvtimme senare. Gubben låg på sofflocket i köket hörde jag. Åsså började hans jävla mobil ringa. Den väcker döda när han har den i jobbmode. *rys* 

Klev upp men är fotfarande mosig. Skönt att man inte har så många måsten. En tvätthög stor som Kebne-kajse har jag att ta itu med - och en ren diskmaskin som ingen annan tycks fatta att förbarma sig över. 

Men jag vill gärna fixa mina fotodiskar o strunta i de där andra måstena. Köpte en ny hårddisk före jul (skulle kanske ha väntat till mellandagsrean?) som jag kopierat alla mina fotofiler till. Märker att det är en disk som jobbar oavbrutet. Den vibrerar intill mig. Dumt. O jag har för lite USB-portar. Fungerande USB-portar. HUBarna går ju bara sönder o slutar fungera efter ett tag. Den här disken vill gärna ha en USB3 men det har jag ingen så den får banne mig klara sig med en USB2. Sådeså. Dock tar jag den inte via en HUB. Den gamla fotodisken går numer genom HUBen o pepparpeppar så funkar det. Dotras funkar inte den vägen. 

Snor o snörvel. Finns det en extra näsa nånstans? Bytesdelar. Jag behöver en ny. 

O Tyrannen har varit på soffbordet insåg jag när jag klev upp. Hon lekte med en plastgrej o jag funderade vad det var. Hon satt på en påse kattgodis. Sådär en tremiljoner små tandhål i den. Men inget godis fick hon ut. Tur att jag flyttade på Ante. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards