Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2012

Av Kvasthilda - 25 december 2012 09:00


Tema nr 38 Doft

360/365


Finns väl ingen doft i hela världen som minner så mycket om julen och ger barn förväntningar av vad som komma skall, som en plåt full av nygräddade pepparkakor? Underbara juldofter. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 december 2012 12:43




Hoppas tomten kan leverera sina julklappar i alla fall nu, när renarna tycks ha rymt.

Tomten berättade i radion idag, hur han lyckas ta sig runt hela världen för att leverera sina julklappar. Han stannar tiden! Kanske han bara inte samlat in renarna än?


Av Kvasthilda - 24 december 2012 11:00


Så har vi nått sista luckan. Bakom den 24e luckan finner vi en nisse. Nämligen vår Nisse. Neo. Han kikade o sniffade på paketen. Alltid lika spännande med pappersprassel! Snart får han leka hejvilt! 



 

GOD JUL

 

 

Av Kvasthilda - 24 december 2012 09:00


Tema nr 271 Skört

359/365


En söt liten ängel gjord av tunt gips. Ett skört material om man inte är försiktig. Hoppas Tyra låter granen vara ifred så inget ramlar o går sönder. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 december 2012 07:57


*isch* Julaftons morgon och man vaknar med blixtrande huvudvärk. Inte bra, inte bra. Får hoppas att den inte mynnar ut i samma hemska förkylning Maken ligger däckad i. Eller Junior som haft feber flera dagar. I morgon är det meningen att vi ska "föra" Gossen till byn och Lindblomman. Förb#!&#%! Kiruneser. Föra mig o föra mig dit. Vi skjutsar honom.
Nu måste jag kliva upp o rensa köket från gårdagens matlagning.
Go'Morron & God Jul!


Av Kvasthilda - 23 december 2012 11:00


Da'n före doppareda'n o vi öppnar lucka 23. Här har vi Rudolf. Näää... Vänta nu. Hans mule är inte röd. Nä, den här killen heter Ante. Åtminstone var det vad jag blev informerad när han fick följa med mig hem från Narvik. 



Av Kvasthilda - 23 december 2012 10:41


Sitter i kuren i svappis o ser på Criminal Minds till dundret av en TMZ. Buller o Bång. Dieselmuller. Väntar på att fickan skall fyllas tillräckligt för resten av mina vagnar. Inget tomtåg hem, nej.
Hemma väntar skinkan. Förvisso färdigköpt men den ska kokas en stund i alla fall. Lite doppespad vill vi ha. Hoppas marsvinen inte ätit upp alla morötterna. En förpackning ribs ska fixas och älgfärsen blandas o rullas till köttbullar. Åsså ska jag göra den Jansson jag inte orkade göra igår.
Hoppas Maken är körbar. Han frågade viskande om han fick bjuda sin bror på whisky. Får du väl, men bjud din egen! Snuskig hampawhisky. *blech* Åsså sprättade de en varsin julöl. Får hoppas det tog slut där så han kan hämta mig från jobbet.
Nä, tillbaks till BAU-gänget o Snyggingen Shemar Moore.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards