Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Kvasthilda - 3 januari 2013 09:00


Tema nr 14 Bakverk

3/365


Kardemummakaka.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 januari 2013 07:05


Oj, vad jag har sovit inatt. Nær jag væl kom på plats o kunde slappna av. Gick ju sent från Kiruna pga ett signalfel o den førseningen ær svår att plocka in. Skulle ju ha klargjort lok åt kompisen igår men hann inte upp. Tur nog hade han passat upp så han kunde ta den biten själv. Kom på hotellet sent omsider o var hungrig som en björn. Tomatsoppa med överkokta makaroner. JIPPIE..... Vissa saker förändras aldrig.

La huv'et på kuden - efter att försökt slappna av en stund på facebook. Struntade i boken för då skulle jag säkert fastna - eller så skulle hjärnan fortsätta fundera på vad Eve o Roarke sysslar med framledes. Somnade på en gång. O vaknade av en störtblödning. isch usch blä blech yech ick

Förra månaden var en breeze. Den smet förbi nästan osedd men det ska ju tas igen. Magen bråkar o man blöder floder. HATE IT!

Måste se om jag har några ibuprofen av nåt slag i väskan, så jag klarar resan hem. 

Hade sällskap igår i alla fall. En av mina trevliga norska kollegor. Det fanns inte sten till mitt tåg och av någon anledning fick han inte gå med sitt tåg. Han ringde o ringde o ringde till fjärren men de svarade inte. En annan kompis hade också ringt o ringt o ringt men inte fått nåt svar. Han hade kunnat vara en o en halv timme tidig hem igår men kom in i rätt tid. Ett persontåg som av nån kosmisk anledning var tvunget att inväntas - två gånger antagligen. O en annan kille stod på en plats o väntade på det "norska" tåget som alltså inte ens gick. Jag tog hans tåg o han passåkte med mig. Vi mötte hans stackars kollega på första driftplatsen efter Kiruna - efter att ha fått skriva en B21a pga en icke fungerande signal. O taskiga bromsar i tåget. Finns ju ingen chans att putsa bromsar från snö och is när man står still.... Hade o fick tillstånd att passera nästa i stopp också o lika bra var det för även med nödbroms gick det inte att få stopp på skiten före signalen. Dock stannade det före hinderfrihetspinnen (middel som norsken säger) så om det mot förmodan skulle ha kommit nåt från sidan hade vi ändå inte varit i vägen. Signalen ligger så jäkla långt innanför växeln där. Men den gröna utfartssignalen var min. *suck*

Nä, tjugo minuter till o mitt tåg är klart. Dags att röra på sig.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards